Hogyan szépítsd Facebook-oldalad? - 1. rész
A Facebook-on jelenlevő méréshez leginkább használható mutatószámokról már egy korábbi bejegyzésben írtam, most a mutatókon felül az oldalelrendezéssel kapcsolatos alapismeretek egy részét veszem sorra, következő blogbejegyzésben a hírfolyam milyenségébe merülünk bele! Az ebben a részben áttekintett területek első sorban az új rajongók megnyerésénél fontosak.
Borítókép. Potenciális új rajongónkat elsődlegesen és legimpulzívabban a borítókép fogja meg (vagy nem). Itt termékünkre, szolgáltatásunkra leginkább jellemző fotót érdemes megadni, melyet évszakonként, kiemelt rendezvényenként változtathatjuk. Ami nagyon fontos, hogy a borítókép semmiképpen ne legyen egy általános - akár évszakhoz kötődő - természetfotó, vagy egy Google-ről letöltött stock-fotó. Ez a fotó adja el rajongói oldalunkat, hozzánk KELL hogy kötődjön.
Profilkép. Ha ez rendben van, nézzük meg a profilképünket! A logó emeli az oldal imázsértékét kivéve akkor, ha a logó csupán nevünket tartalmazza kép/ábra nélkül. Ebben az esetben gondoljunk bele, hogy minden egyes bejegyzés mellett ott szerepel oldalunk neve, egymás mellett ez a két információ pedig teljesen felesleges. Ebben az esetben egy témakörhöz (legkeresettebb termékünk, szolgáltatásunk illusztrációjához) kapcsolódó fotót feltölteni.
Névjegy. A borítókép alatt elhelyezkedő rövid leírás, néhány szóban legfontosabb tevékenységünket, tevékenységterületünket tartalmazza. Hosszabb leírást ne itt ejtsük meg és kiemelten figyeljük arra, hogy legyen befejezése a mondatnak (ha mondatban fogalmazunk.) Itt érdemes egy honlaplinket is elhelyezni, mivel látványos és figyelemfelkeltő helyen található, a rajongónknak nem kell sokat keresnie, ha bővebb információt is szeretne tőlünk.
Alkalmazások. A borítókép alatt 4 alkalmazás helyezhető el - pontosabban csak három, mivel az első bokszot kötelező elemként a fényképeink kapják a Facebook-on, így ezt az egy bokszot leszámítva tudjuk arculatra szabni oldalunkat és mintegy honlapként részletesebb információkat, adatokat megadni. Itt kaphat helyet az elérhetőség, az asztalfoglalás, a menü, a letölthető vagy éppen hallgatható mixek, a következő program vagy éppen a havi akciós termékajánlatunk - igénynek megfelelően. Az alkalmazások programozása és alapadatokkal történő feltöltése nem nehéz, nem feltétlenül kell hozzá informatikai tudás, hiszen számos ingyenes alkalmazás áll rendelkezésre a Facebook-on - igaz ezek a fejlesztő lábléceit tartalmazzák, de kisvállalkozóknak ideális, de ezekről majd egy másik blogbejegyzésben írok.
Ha eddig Nálad minden rendben volt, nyomj egy lájkot, hátha másnak pont ebben kell segítség!
Ha a Facebook-ról többet szeretnél tudni, jelentkezz Facebook guru képzésünkre a http://facebook-oktatas.com Tréning oldalán!