Miért hasznos a Google Analytics?
Sok szempontból szükséges, hogy egy cég a weboldalához használjon olyan webanalitikai rendszert, amivel nyomon tudja követni a látogatókat. Az Analytics is egy ilyen rendszer, ráadásul még ingyenes is!
Miért is éri meg az Analytics fiók?
- ingyenes
- biztonságos
- felhasználóbarát
- megbízható eredmények
- Adwords fiókkal összeköthető és láthatóak a konverziós eredmények
- nincsenek alsó és felső korlátok a weboldal méretét és bevételét tekintve
Ha még nem rendelkezel Analytics fiókkal és más hasonló jellegűvel se, amivel a weboldalad eredményeit nyomon tudnád követni, akkor most néhány kattintással létre is tudsz hozni egyet.
- Készíts egy gmail-es email címet.
- Ezen a felületen létrehozhatod az Analytics fiókodat - https://www.google.com/intl/hu/analytics/
Amikor beléptél, kérni fog még weboldal linket, illetve el kell majd nevezni a fiókot. Egy fiókon belül több oldaladat is nyomon tudod követni, így azokat is el tudod külön-külön nevezni.
Ahhoz, hogy valós adatokat láss, össze kell kötni a weboldaladat az Analytics-el, amit egy követőkód segítségével lehet megtenni. Ezt a kódot ki tudod szedni a fiókból /bal alsó sarok, fogaskerék, tulajdon, követési adatok, követőkód/ A kódrészlet beszúrását vagy magunk intézzük vagy az, aki a weboldalunkat készítette.
A bal oldalsó sáv lesz az a menürendszer, amin belül informálódhatunk a weboldalunk nézettségét, akár forgalmát tekintve.
Nézzük a fontosabb mutatókat, amikre érdemes odafigyelni:
- hányan látogatják az oldaladat
- honnan érkezik a látogató
- mennyi időt töltenek ott
- mekkora a visszafordulási arány
- milyen arányú az új és a visszatérő látogatók száma
- milyen földrajzi helyről keresik az oldaladat
- milyen nemű és életkorú a közönség
- milyen érdeklődési körűek
- milyen eszközökről nézik
- melyik időszakban a leglátogatottabb az oldal
- milyen konverziókat érsz el
- közösségi felületek nyomon követése
A közösségi kapcsolatot az Analytics a következőképpen határozza meg:
„A közösségi internet összekapcsolja az embereket, ahol ők megosztanak, értékelnek és kapcsolatba lépnek a tartalommal, illetve egymással. A közösségi elemzés által biztosított eszközökkel mérheti a közösségi hatásokat. Meghatározhatja az értékes hálózatokat és tartalmakat, nyomon követheti a tartalmához kötődő webhelyen belüli és kívüli felhasználói interakciókat, és mindezt célokon és konverziókon keresztül visszacsatolhatja végső bevételeire.
Az Analyticsen belül be tudunk állítani automatikus e-maileket, hogy akár minden héten jelentést kapjunk a fiók eredményeiről, így nem kell külön bogarásznunk hétről hétre az eredményeket illetően.
A korábban említetteken kívül még jó néhány mutatószámot figyelemmel lehet kísérni, de talán ezek a legfontosabbak ahhoz, hogy lássuk miként is működik a háttérben az oldalunk, mi az, amin lehetne változtatni annak érdekében, hogy még sikeresebben tudjon működni.