2018. feb 18.

Miért hasznos a Google Analytics?

írta: BDóra.
Miért hasznos a Google Analytics?

analytics3.jpgSok szempontból szükséges, hogy egy cég a weboldalához használjon olyan webanalitikai rendszert, amivel nyomon tudja követni a látogatókat. Az Analytics is egy ilyen rendszer, ráadásul még ingyenes is!

Miért is éri meg az Analytics fiók?

  • ingyenes
  • biztonságos
  • felhasználóbarát
  • megbízható eredmények
  • Adwords fiókkal összeköthető és láthatóak a konverziós eredmények
  • nincsenek alsó és felső korlátok a weboldal méretét és bevételét tekintve

Ha még nem rendelkezel Analytics fiókkal és más hasonló jellegűvel se, amivel a weboldalad eredményeit nyomon tudnád követni, akkor most néhány kattintással létre is tudsz hozni egyet.

  • Készíts egy gmail-es email címet.
  • Ezen a felületen létrehozhatod az Analytics fiókodat - https://www.google.com/intl/hu/analytics/

Amikor beléptél, kérni fog még weboldal linket, illetve el kell majd nevezni a fiókot. Egy fiókon belül több oldaladat is nyomon tudod követni, így azokat is el tudod külön-külön nevezni.

Ahhoz, hogy valós adatokat láss, össze kell kötni a weboldaladat az Analytics-el, amit egy követőkód segítségével lehet megtenni. Ezt a kódot ki tudod szedni a fiókból /bal alsó sarok, fogaskerék, tulajdon, követési adatok, követőkód/ A kódrészlet beszúrását vagy magunk intézzük vagy az, aki a weboldalunkat készítette.

A bal oldalsó sáv lesz az a menürendszer, amin belül informálódhatunk a weboldalunk nézettségét, akár forgalmát tekintve. 

Nézzük a fontosabb mutatókat, amikre érdemes odafigyelni:

  • hányan látogatják az oldaladat
  • honnan érkezik a látogató
  • mennyi időt töltenek ott
  • mekkora a visszafordulási arány
  • milyen arányú az új és a visszatérő látogatók száma
  • milyen földrajzi helyről keresik az oldaladat
  • milyen nemű és életkorú a közönség
  • milyen érdeklődési körűek
  • milyen eszközökről nézik
  • melyik időszakban a leglátogatottabb az oldal
  • milyen konverziókat érsz el
  • közösségi felületek nyomon követése

 

A közösségi kapcsolatot az Analytics a következőképpen határozza meg:

„A közösségi internet összekapcsolja az embereket, ahol ők megosztanak, értékelnek és kapcsolatba lépnek a tartalommal, illetve egymással. A közösségi elemzés által biztosított eszközökkel mérheti a közösségi hatásokat. Meghatározhatja az értékes hálózatokat és tartalmakat, nyomon követheti a tartalmához kötődő webhelyen belüli és kívüli felhasználói interakciókat, és mindezt célokon és konverziókon keresztül visszacsatolhatja végső bevételeire.

 

Az Analyticsen belül be tudunk állítani automatikus e-maileket, hogy akár minden héten jelentést kapjunk a fiók eredményeiről, így nem kell külön bogarásznunk hétről hétre az eredményeket illetően.

A korábban említetteken kívül még jó néhány mutatószámot figyelemmel lehet kísérni, de talán ezek a legfontosabbak ahhoz, hogy lássuk miként is működik a háttérben az oldalunk, mi az, amin lehetne változtatni annak érdekében, hogy még sikeresebben tudjon működni.

Szólj hozzá

analytics