0001. dec 05.

Hogyan érd el honlaplátogatóidat újra? Remarketinggel!

írta: Klausz.Melinda
Hogyan érd el honlaplátogatóidat újra? Remarketinggel!

A remarketing igencsak sokszor emlegetett kifejezés a marketing szakmában. De mit is jelent valójában? 

A remarketing lényege, hogy a weboldalad korábbi látogatóit újra meg tudod szólítani. 

Mire jó a Facebook remarketing?

Képzeld el, hogy a weboldalon egy csomó ember eljut addig, hogy megnézi a termékeket, talán még a webáruház kosarába is berakják őket, de vásárolni már nem vásárolnak.
A remarketing segítségével ezeket az embereket tudod megszólítani.
Utánuk tudsz nyúlni egy Facebook hirdetéssel például a hírfolyamban, és azt tudod nekik mondani, hogy gyere vissza, fejezd be a vásárlást, sőt, kapsz egy speciális kedvezményt is!
Ebben segített eddig az FBX, és hasonló problémákra kínál megoldást a custom audience alapú hirdetés célzás is hamarosan.

A rendszer tesztelését most kezdik, és szépen fokozatosan engedélyezik minden hirdetőnek.
Az FBX ettől még megmarad, komolyabb remarketing feladatokra azt lesz érdemes használni továbbra is, de egyszerűbb célzásokhoz könnyen használható lesz külső szolgáltató igénybevétele nélkül a saját közönség alapú remarketing is.

Mobil remarketing

Külön izgalmas megoldás, hogy nem csak weboldal látogatóknak, hanem mobil alkalmazás használóknak is utána tudnak nyúlni a hirdetők ezentúl.
Például ha valaki letöltötte a mobil alkalmazásodat, őt utol fogod tudni érni a Facebook hírfolyamban, és emlékeztetheted rá, hogy használja az alkalmazást, vagy akár javasolhatsz neki más alkalmazást vagy például kiegészítőt.

Remarketing és adatvédelem

Fontos kérdés, hogy mi történik az adatvédelemmel ezekben az esetekben. A Facebook készített egy kis leírást ezzel kapcsolatban, amiből kigyűjtöttem a főbb pontokat:

  1. A Facebook nem adja át az adatokat a hirdetőknek. A hirdetők nem is tudják összegyűjteni az adatokat saját adatbázisba, csak hirdetéseket tudnak megjeleníteni a Facebook segítségével azoknak, akik a weboldalakat látogatják.
  2. A felhasználók bármikor “leiratkozhatnak” a remarketing listákról, ehhez csupán annyit kell tenniük, hogy a hirdetések jobbfelső sarkában található X gombot megnyomják. Itt az “about this ad” linkre kattintva el lehet jutni egy felületre, ahol ki lehet jelentkezni a remarketing listáról. Ez egyébként az FBX hirdetéseknél már most is így van, de a Facebook továbbjavította a folyamatot.

A remarketing egy nagyon hatékony megoldás AdWords kampányokban, illetve az FBX esettanulmányok is nagyon meggyőzők. Reméljük mielőbb kipróbálhatjuk ezt a megoldást is.

Ti mit szóltok az ötlethez, van már tapasztalatotok más remarketing kampányokban?

Szólj hozzá