2013. jún 24.

Milyen a jó közösségi média menedzser?

írta: Klausz.Melinda
Milyen a jó közösségi média menedzser?

Community-Manager-Infographic-Revised-small.jpgA Get Satisfaction 10 pontban foglalta össze a hatékony közösségi menedzser tulajdonságait.
1. Szivacs: Az igazi közösségi média menedzser közösségként tekint az egyes platformok rajongóira, követőire. Érzé- keny és nyitott a közösség érzelmi megnyilvánulásai iránt, minden egyes érzelmet és információt úgy szív be magába, mint egy szivacs.

2. Empata: Az érzékelt érzelmeket, véleményeket megfelelő gondossággal kezeli, az előforduló problémákra, kérdésekre nyitott. A közösség minden egyes tagjával együttérez, egyetlen kérdést sem tekint „hülye kérdésnek”, hiszen minden egyes ember az ő közösségéhez tartozik.

3. Kertész: Igazi kertész módjára ápolja a rajongókkal való kapcsolatot, folyamatosan figyeli a kommunikációs csatornákat és bármilyen probléma esetén megteszi az óvintézkedéseket, hogy az ő kis közössége minél jobban érezze ma- gát és egészségesebben növekedjen.

4. Concierge: Igazi segítő, aki minden egyes emberre külön-külön is figyel és tudja, hogy az adott egyén szükségleteinek megfelelően kommunikáljon, feleljen a kérdésekre, foglalkozzon az adott személy problémáival, kérdéseivel, kéréseivel.

5. Utat mutató rendőr: Amennyiben nem tud konkrét segítséget nyújtani, választ adni a rajongók kérdéseire, kéréseire, a cégen belül a megfelelő személyhez irányítja ezeket.

6. Szobrász: A közösségben előforduló negatív véleményeket, különböző hamis információkat, a kommunikációs folyamat során előforduló zajokat átalakítja és átformálja pozitív, vagy legalább semleges kommunikációvá.

7. Szurkolótábor vezetője: Bennfentes információkat közöl gyorsan, pontosan. A vállalattal és a rajongók jelentette közösséggel is képes azonosulni, lelkes és optimista, motiválásra és együttműködésre képes.

8. Gerillaharcos: Igazi gerilla harcmodorral rendelkezik, hogy az esetleges spam-tevékenységek ellen fellépjen, hogy az ilyen tevékenységeket folytatókat figyelemmel kísérje és/vagy akár a közösségből való kizárásokat is megtegye.

9. Mexikói cukorbábu: A piñata jellemzőit magán viselve, akkor is „cukrot oszt”, ha ütik. Sőt! Akkor még inkább! A közösség tagjai által alkalmasint megjelenített negatív hangnemekre, sértő és durva megjegyzésekre is kellő türelemmel, tisztelettel, a fogyasztót és közösségét segítve reagál. Az erőszakmentes kommunikációt és a „nagy levegővételt” szeme előtt tartja.

10. Médiaguru: Ismeri a legújabb technikákat és technológiákat legyen szó bármilyen közösségi médiáról, alkalmazásról és/vagy mérési, vagy egyéb technikáról.

Szólj hozzá