2013. aug 30.

A szabálytalan Facebook-oldalgazda nyert...

írta: Klausz.Melinda
A szabálytalan Facebook-oldalgazda nyert...

7-rules-of-facebook-promotion.gif...s most aztán dörzsölheti a tenyerét is, hogy ő megmondta, hogy nem kell figyelni a szabályokra, meg minek is az, ugyanis a Facebook egy hirtelen ötlettől(?) vezérelve szinte minden eddigi szigorítását egy tollvonással felülírta a Facebook oldalaknál.

Eddig ugyanis ha szabályosan szerettél volna promóciót, nyereményjátékot futtatni a Facebook oldaladon, alkalmazásokon keresztül kellett azt tenned. Ha nem így történt és észrevették, súlyos árat fizethetett az adminisztrátor, ugyanis minden előzetes értesítés nélkül megszüntették Facebook oldalát, ahogyan azt a magyar Hotel Karos Spa esetében 2011-ben, vagy később a Last Minute Belföld esetében is láthattuk - hogy csak néhány magyar példát említsünk.

Na ezzel szemben most ha nyereményjátékot szeretnél indítani, akkor elegendő a hírfolyamba kiposztolni, igaz megosztásra továbbra sem buzdíthatod a játékos kedvű rajongóidat, de lájkolás, hozzászólás már elegendő a játékban való részvételhez.

A helyzet két gondolatot vet fel bennem:

ad. 1. Mi van azokkal az oldalakkal, akiket korábban megszüntettek, mert oszd-meg-és-nyerj típusú nyereményjátékot hirdettek?

ad. 2. Mi, akik papoltunk a szabályok betartásáról és betartatásáról, küzdöttünk azért, hogy tisztulhasson a Facebook felülete, kicsit cserbenhagyottnak érezhetjük magunkat. Ezentúl mit tanácsoljunk ügyfeleinknek, a hozzánk fordulóknak, ha Zuckerbergék csapata hirtelen huszárvágással a korábbi szabályait képes felülírni?

A dörmögés persze "csak" eddig tart, mert aki tudatosan kezeli a Facebook-ot, tudja, hogy hosszútávú ügyfélkapcsolatot továbbra is csak alkalmazáson keresztül futó promócióban tudunk elérni, s a hírfolyamon keresztül meghirdetett játékok csupán ideiglenes hype-növelésre, aktivitásgenerálásra jók. Na, de akkor is...

Amit továbbra is tilos tehát a Facebook-on, az az oszd-meg-és-nyersz típusú nyereményjátékok, valamint az olyan fényképbejelölések, amelyeken nem szerepel a felhasználó. Tehát a két alapszabály: valós adatokat, információkat lehet csak összekapcsolni és nem szabad a magánszemély privát hírfolyamát promócióra használni, de nézd meg a Facebook segédletét az új promóciós szabályokhoz.

 

Szólj hozzá