2013. nov 12.

Alkalmazni vagy nem alkalmazni, avagy mire jók a Facebook-alkalmazások?

írta: Klausz.Melinda
Alkalmazni vagy nem alkalmazni, avagy mire jók a Facebook-alkalmazások?

megosztok alkalmazásokA Facebook rajongói oldalakon a borítókép alá némi programozási ismerettel teljes mértékben saját alkalmazásokat telepíthetünk, amelyek bizonyos helyzetben akár a honlapunkat is kiválthatják. Bár a honlapokról még mindig nem szabad elfeledkezni és lemondani, ezeket az alkalmazásokat saját szájízünk szerint szabhatjuk testre, mutathatjuk meg programjainkat, szolgáltatásainkat, termékeinket saját arculatunkat visszatükrözve.

Ráadásul az alkalmazásokon keresztül olyan speciális, csak rajongóknak szóló tartalmakat is megjeleníthetünk - legyen szó kuponról, letölthető hanganyagról, dokumentumról vagy éppen játékfelületről - amely a Tetszik gombot meg nem nyomóknak egyáltalán nem látszik és nem elérhető. Az alkalmazásokon keresztül speciális űrlapok segítségével felvehetjük a kapcsolatot ügyfeleinkkel, több telephelyet megjeleníthetünk térképen vagy bővebb információkkal szolgálhatunk működésünkről, eseményeinkről. Példaként nézze meg új könyvünk alkalmazását akár élőben is ITT!

megosztokalkalmazas2

Az alkalmazások célja többféle lehet:

a, Rajongószám növelés - futtatott játékok, promóciók segítségével. Amikor például csak a rajongók vehetnek részt egy nyereményjátékban, vagy tölthetnek le speciális kupont.

b, Interakciónövelés - a Facebook-on működő EdgeRank algoritmus korlátozza a bejegyzések megjelenéseit  (minden bejegyzés az aktív rajongók maximum 16-20%-ához juthat el), ezért alkalmi jelleggel be KELL vetnünk az oldal életben maradása érdekében tudatos interakció növelő versenyt vagy egy párbeszéd-alapú Facebook applikációt.

c, Adatgyűjtés - az alkalmazásokon keresztül nem csupán közvélemény- és piackutatást, hanem potenciális vásárlóink egyedi adatait is begyűjthetjük.

d, Eladásfokozás - az alkalmazásokon keresztül aktivizálni tudjuk a rajongóbázist és egy-egy akció, promóció futtatásával akár az árbevételt is tudjuk növelni.

e, Játékok, promóciók, versenyek - legyen szó akár fotó-, esszéíró- vagy éppen rajzpályázatról egy alkalmazáson keresztül feltöltésre kerülhetnek a pályázati anyagok - számítógépről, Facebookról vagy akár Instagramról például fénykép esetében - majd ezeket különböző szabályok szerint megszavaztathatjuk (egyszeri, többszöri, egy vagy több pályázatra történő szavazás). A játékokhoz és promóciókhoz minden esetben a magyar törvényeknek és a Facebook aktuális szabályzatainak megfelelő adatvédelmi és játékszabályzatot is biztosítunk. Hogy mindez miért fontos, arról egy korábbi bejegyzésben már írtunk itt!

Nézze meg alkalmazásainkat és keressen bennünket itt!
Tetszik?

Szólj hozzá