2014. jan 20.

Nem jó a sok rajongó...

írta: Klausz.Melinda
Nem jó a sok rajongó...

fekete-facebook-marketingÚjabban ismét lájkvásárra buzdító oldalak tömkelege kering az Interneten. De miért nem jó, ha sok rajongónk van? Figyelem, jól írtuk a kérdést: bizonyos esetekben valóban NEM JÓ, ha sok rajongónk van a Facebook-on. Mikor?

1. Nem jó a sok rajongó, ha NEM POTENCIÁLIS VÁSÁRLÓI KÖZEGBŐL JÖN.

Mit jelent ez? Annyit, hogy olyan emberekből áll össze a rajongói bázisod, akik sosem fognak vásárolni Tőled. Egyre több statisztika bizonyítja, hogy a Facebook tényleges vásárlóereje a rajongótáborok 10%-ánál megáll (vagy még lejjebb), de legalább potenciális vásárlókból (akik lehet, hogy vásárlóid lesznek) álljon össze oldalad rajongói.

2. Nem jó a sok rajongó, ha NYEREMÉNYJÁTÉKBÓL JÖN...

...mert akkor leginkább és elsősorban csak a játékért (sőt még inkább a nyereményért lesznek oldalad követői). Ha a nyereményed pedig nem a termékedhez, szolgáltatásaidhoz kapcsolódik (pl. vacsorát sorsolsz ki, miközben kozmetikád van), akkor ne várd el, hogy később bejöjjenek arctisztításra, bármilyen kecsegtető is az akciód.

3. Nem jó a sok rajongó, ha NEM SZERETNÉD A "FACEBOOK MONEY MACHINE" SZÁMÁRA TERMELNI A PÉNZT...

...merthogy az egy dolog, hogy megnyertél egy embert rajongódnak, de a Facebook bejegyzéseket szabályozó EdgeRank algoritmus legutóbb december 10-én módosult, bár korábban sem volt a "kedvességéről" híres. Ez az algoritmus szabályozza, hogy hányan láthatják még a bejegyzéseidet. A jelenlegi beállítások szerint az aktív rajongóid kb. 10%-a láthat egy-egy bejegyzést. Hogy hányan aktívak, azt nagyjából a Tetszik melletti Beszélnek róla mutató mutatja meg, de ami ennél is rosszabb hír, hogy a 10% csupán egy átlag, van olyan bejegyzés, amelyet a rajongók 4%-a lát, s van amit 22%, s ezt pedig a Facebook dönti el, hogy melyiket mennyien... Ami biztos, hogy ha felduzzasztod a rajongói bázisodat olyanokkal, akik sosem rajonganak semmiért (nem lájkolnak, nem szólnak hozzá, de még nem is kattintanak, mert nem érdekli őket terméked/szolgáltatásod), akkor ha hirdetést rá is állítasz az oldalra, olyanokra is költöd a pénzedet, akiket (ismételjük) egyáltalán nem érdekel a terméked/szolgáltatásod, merthogy őket nem tudod később kiszűrni.

4. Nem jó a sok rajongó, ha NEM GONDOLKODTÁL ELŐRE...

...merthogy ilyen esetben ha felduzzadt a rajongóbázisod bizony vagyonokat is költhetsz hirdetésre, hogy a tényleges fogyasztóidhoz, potenciális vásárlóidhoz eljusson az információ.

5. Nem jó a sok rajongó, ha NEM MAGYAR, MIKÖZBEN MAGYAR AZ OLDALAD...

...ha magyarul szólsz vásárlóidhoz, rajongóidhoz, ne duzzaszd fel lájkvásárlásból eredő pakisztáni, török és magyar (de figyelem! többségében ál)profilokkal. Egyrészt a Facebook is észreveszi idővel ezt a ténykedést és jobb esetben letörli az álprofillal rendelkezőket (így rajongószámod radikálisan csökkenni fog egyik napról a másikra), rosszabb esetben pedig oldaladat szünteti meg.

6. Nem jó a sok rajongó, ha MELLETTE A BESZÉLNEK RÓLA MUTATÓ NULLÁHOZ KÖZELÍT...

...mert ez pontosan azt jelenti, hogy alig látják már az emberek bejegyzéseidet, megosztásaidat. De ne keseredj el, ha 10% körül van a rajongóid és a beszélnek róla mutató egymáshoz viszonyított aránya, merthogy ez a jelenlegi beállítások mellett igazán jónak mondható egy-egy oldal esetében! A rajongók száma önmagában egyébként csak azoknak jelent valamit, akik nem értenek a Facebook-hoz... :)

Ha többet szeretnél tudni a Facebook beállításairól, trükkjeiről és a közösségi média változásairól, őszi trendjeiről, tarts velünk a II. Veszprémi Marketing Fesztiválon! 23 előadás, 3 workshop, 3 esti program, megannyi esettanulmány és üzleti kapcsolat! Vigyázz, tavasszal 1 hónappal a rendezvény előtt elfogytak a jegyek!

A tudatos Facebook- és Internet-használat terjesztéséhez pedig nyomj bátran egy lájkot vagy megosztást alább! Köszi! ;)

 

Szólj hozzá