2014. feb 11.

Marketingstratégiák 2014-re 2.0

írta: Klausz.Melinda
Marketingstratégiák 2014-re 2.0

socialLegutóbbi blogbejegyzésünkben elkezdtük a 2014-es marketingstratégiák feltérképezését, most folytassuk a sort, mit ajánl a Mashable erre az évre:

Értékesebb tartalom

Andrew Howlett szerint az egyszerű üzenetek vagy kérdések már nem lesznek elegendők. Ahhoz, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki a cégek az esetleges vásárlókkal, mélyebb és tartalmasabb kapcsolatot kell kialakítaniuk. A megosztanivaló videókkal, infógrafikával, minőségi képekkel válhat érdekesebbé, közvetlenebbé a célközönség számára. A vállalatok elsődleges feladata, hogy kitalálja, hogy a rajongói/követői mire vágynak. Ugyanakkor a potenciális leendő rajongói fejével is gondolkodnia kell. Vajon ők mit várnak el? Ha ez mind sikerül, akkor egyre nagyobb tábor fogja a cég termékét választani.

A közösségi média kampány fizetőssé válik

Kristopher Jones feltételezi, hogy a leghatékonyabb közösségi média kampányok 2014-ben fizetőssé válnak. A lényeg abban rejlik, hogy megtanuljuk (ki)használni a Facebook és Twitter fizetős eszközeit. Ezek persze jövedelmezőkké válnak a későbbiekben. Például a  Facebookon lehetséges, hogy feltöltsd a saját e-mailcím listádat és közvetlenül a célközönségednek küld leveleidet.

A Twitteren, ha a saját márkádat szeretnéd sikeresen reklámozni, azért bizony fizetned kell már 2014-ben. Az igazán hatásos márkaépítésnek sajnos megkérik az árát.

Az interaktív tartalom győzelme

Chuck Cohn elmondásai alapján, a statikus tartalmak már túl egyszerűek és unalmasak. Az interaktivitásé a jövő. Például 2013-ban a „top 10-es listák” voltak a befutóak. 2014-ben is az elsődleges cél a felhasználók bevonása, ennek az egyik leghatékonyabb módja a beszédes tartalom. Tehát nem elég, ha csak megkérdezzük, melyik a kedvenc terméked…

A Google+ beolvadása a társadalomba

Nicolas Gremion azt állítja, hogy a Google, és annak termékei egyre erősebben vannak jelen a közösségi média világában. Az egyik ilyen terméke a Google+, amely rengeteg előnnyel rendelkezik. Létrehoz egy erős közösséget, ahol a fogyasztók közvetlenebb kapcsolatba léphetnek a márka forgalmazóival. Itt bárki megoszthatja nézeteit az adott termékkel kapcsolatban, ezáltal a potenciális vásárlók is közelebb kerülhetnek egymáshoz. Ez egy egyszerű és nagyszerű módja annak, hogy a márkáról, termékről közvetlen visszajelzéseket kaphassunk.

Tehát 2014-ben is lesznek bőven változtatások és fejlesztések, amik remélhetőleg megkönnyítik a marketingesek dolgát és nem pedig nehezítik. Vigyázat, ennél a szakmánál érvényes leginkább az örök igazság, hogy „aki lemarad, az kimarad”. ;)

 

Szólj hozzá