2014. már 04.

Digitális a király! A televízió után erre költünk a legtöbbet!

írta: Klausz.Melinda
Digitális a király! A televízió után erre költünk a legtöbbet!

digitAz IAB 1996 óta, míg az IAB Hungary 2008. óta állítja össze hazai digitális reklámpiacra vonatkozó adatait, amely a nettó digitális reklámköltést vizsgálja önbevallások és szakértői vizsgálatok alapján.

Miközben a teljes reklámpiac stagnál, addig a digitális területek egyre jelentősebb teret hódítanak, így immáron a második legnagyobb reklámpiaci szegmenst jelentik (26,5%-ot) - a televízió után 41.17 milliárd forintos volumennel. A digitális reklámköltés 15%-kal, azaz 5,5 milliárd Forinttal növekedett előző évhez képest. A különböző szegmenseket vizsgálva elmondható, hogy a display (69,3%), a tavalyi év után újra növekvő listing (19.0%) és a search (8,5%) típusú megjelenések viszik a prímet a költésekben. A mobilreklám ugrásszerű növekedésen esett át az elmúlt évhez képest (116%-os növekedés, 1943 milliárd Forint), azonban az e-mailköltések 2013-ban is csökkentek.

Novák Péter, az IAB Hungary elnöke az alábbiakban foglalta össze az eredményeket: "Az előrejelzések szerint javuló gazdasági környezet és főképpen a digitális szolgáltatások, tartalmak, kommunikáció, szórakozás és vásárlás folyamatosan növekvő szerepe a mindennapokban várakozásunk szerint további növekedést hoz a digitális marketing és média számára a következő években."

A prezentáció megtekinthető itt: http://iab.hu/IAB_HU_Adex_2013.pdf

Szólj hozzá