2014. már 04.

Marketing mumusok

írta: Klausz.Melinda
Marketing mumusok


mumusAz élet küzdelem! Adunk egy kis ízelítőt, hogy mik ellen harcolunk, mi marketingesek ebben az évben. Kapaszkodjatok az okos telefonokba, mert ez bizony rázós menet lesz!

Cicás posztok:

Mi lehet imádnivaló és fenyegetést jelentő egyszerre? Igen, a cicás posztok bizony minden versenyben felülkerekednek, legyen szó lájkokról, megosztásról, vagy hozzászólásokról. Viszont ne felejtsük azt a tényt, hogy nem az a fontos, hogy minél több emberhez jusson el a termékünk, hanem, hogy a megfelelő embereket célozzuk meg. A saját hirdetésnél próbáljuk meg a célközönségünk figyelmét felkelteni. Inkább szórakoztató, segítő, esetleg szívmelengető posztokkal próbálkozzunk! Végül, ha így sem tudunk túltenni a cicákon, hát használjuk fel és csatlakozzunk! ;)

Aranyhal szindróma:

Nem, nem arról van szó, hogy 2014-ben a cicák után mindenki „cuki” aranyhalakat fog posztolgatni. Inkább az igen csekély memóriája a lényeg. Tanulmányok kimutatták, hogy átlagosan 8 másodpercig tudja fenntartani egy hirdetés a figyelmünket…Tehát fontos, hogy a hirdetésünk lényegre törő legyen, mert hiába írunk mi oldalakat arról, hogy a mi termékünk milyen jó, sajnos a kutya sem fogja elolvasni. A cél érdekében használhatunk rövid videókat, feltűnő, nagyfelbontású képeket, kérdéseket, felszólításokat, provokatív címeket, hashtag-et, a lényeg, hogy vonzza a tekintetet.

Megosztott figyelem:

Internetezés közben jó eséllyel több dolgot is csinálunk egyszerre. Például TV nézés közben az emberek nagy része internetezik is, vagy az okostelefonján, vagy éppen a tablet-jén.

Viszont van egy módszer arra, hogy szinkronizálhassuk a TV- és Facebook hirdetéseket. Nézzük is meg, hogyan: Például, ha TV hirdetésünkben reklámozzuk, hogy már bizony mobilról is érdekes tartalmakhoz lehet jutni a termékünkről. A lényeg, ha több készüléken is elérhetőek vagyunk, akkor hirdessék egymást.

Adatok tömkelege:

A befektetéseink megtérülésének mérése bizony kétélű kard is lehet. Egyrészt, több eszköz áll rendelkezésünkre, mint valaha, ami nyomon követi és méri a marketing beruházásokat, másrészt ezeknek a megtérüléseknek a mérése közismerten nehéz.  A kattintások, lájkok, hozzászólások és megosztások szám mind mérhető adat, viszont ezek nem feltétlenül tükrözik a befektetéseink megtérüléseit, hiszen egy lájk valószínűleg még nem jelent vásárlást is. Ne próbáljunk meg mindent mérni! Inkább koncentráljunk csak 1-2 adatra, amik a leginkább hasznosak lehetnek számunkra. Ne féljünk kipróbálni több hirdetési stílust! Ezzel tesztelhetjük, hogy a célközönségünk melyikre a leginkább fogékony. És mindenekelőtt, merjünk változtatni a stratégiánkon, ha látjuk, hogy az nem igazán válik be!

Folytatjuk! ;)

Szólj hozzá