2014. már 28.

Zuckerberg-elmélet a Facebook-megosztások exponenciális növekedéséről

írta: Klausz.Melinda
Zuckerberg-elmélet a Facebook-megosztások exponenciális növekedéséről

Ahogyan a Socialbakers legutóbbi blogbejegyzésében beszámolt, Mark Zuckerberg még 2008-ban álmodott meg egy képletet a közösségi médiában való megosztás jövőjéről. Azt állította, hogy a megosztások száma is exponenciálisan növekszik az idő múlásával. Három évvel később a meglévő adatok a kijelentés bizonyosságát igazolják. De vajon márkaépítésre is alkalmazható? Az eredmények meglepőek…

Zuckerberg szerint a következő egyenlettel lehet felírni a megosztások számának növekedését: Y = C * 2X. Ebben a képletben az X jelentése az idő, az Y a megosztások számát jelöli, a C pedig egy állandó. Elmondta, hogy: „Ezek alapján ebben az évben kétszer annyi megosztás várható, mint a tavalyiban. Jövőre pedig ez a szám szintén meg fog duplázódni az ideihez képest.”

2014-ben az adatok azt igazolják, hogy a képlet nemcsak az egyéni felhasználókra, de a márkákra is igaznak látszik. Random módon kiválasztottak márkákat, és azok posztjait az elmúlt 3 évből megvizsgálták, amiből a következőre jutottak:

zuck

A 2010–2012-es időszakban a Zuckerberg-elmélet igaznak bizonyult. Tényleg kétszeres növekedés figyelhető meg az évek alatt. Viszont, ha megnézzük 2013-at, ez a növekedés lelassul. Bár ez nem vonja kétségbe a hihetetlen növekedés eredményeit, mégis kicsit megtöri az elméletet. De vajon mi lehet ennek az oka?

Valószínűleg annak tudható be, hogy a közösségi média elérte a csúcspontját. Ahogy ezt a vizsgálatok is mutatják a megosztások gyakorisága elérte a maximumot. Csupán annyi történt, hogy a felhasználók nem tudnak ennél több információt befogadni és feldolgozni hírfolyamukon. A cégeknek nem érdemes 1-3 posztnál többet megosztania naponta, mert azzal már túlterhelik az olvasókat.

Tehát ebben az esetben, legalábbis amennyire a márkákat illeti, Zuckerbergnek igaza van. Exponenciális növekedés tapasztalható 2010 és 2012 között, 2013-ban pedig ez a növekedés elérte e tetőpontot, majd kiegyenlítődött . A mennyiség egyre kevésbé fontos (ez a telítettségi határ nem változik egyhamar ), a minőség viszont annál inkább meghatározóbbá válik. Tehát jól meg kell választanunk posztjaink mennyiségét, még inkább a minőségét! Az már pedig csak a jövő zenéje, hogy ezek közül melyek hoznak majd kattintásokat, és melyikek, amik elvesznek a ködben.

 

Szólj hozzá