2014. máj 26.

Közösségi média 10 alappillére

írta: Klausz.Melinda
Közösségi média 10 alappillére

Social-media-for-public-relations1Rengeteg tippet és trükköt olvashattunk már a közösségi médiáról. Van viszont 10 alappillér, amely segíthet felépíteni az egész marketing stratégiánkat.

  1. A közösségi média nem egy stratégia!
A közösség média egy csatorna, egy eszköz, amelyet használhatunk üzenetküldésre, videokonferenciára és persze a termékeink reklámozásra, de önmagában nem elég.
  1. A közösségi média a fejlesztésről szól!
Egy érett társadalomban az úgynevezett vezetők iránymutatást, tanácsokat adnak a közösség többi tagjának. Ez később még több tagot generálhat. Ha a közösségi média csatornád egyetlen aktív tagja vagy, akkor bizony valamit rosszul csinálsz.

3. A közösségi média gyorsan változik!

Valószínűleg (és remélhetőleg) az óvodásoknak még fogalmuk sincs, hogy mi az a Foursquare vagy az Instagram. A tinik viszont már többet használják ezeket a platformokat, mint az e-mailezést vagy akár már a Facebookot is. Tehát folyamatosan van mit tanulni és változni, megújulni.

4. A közösségi média marketing hamarosan el fog tűnni!

Miért is? Mert mindennek köze lesz a közösségi médiához! Egy valamirevaló marketingesnek ismernie kell a közösségi média szinte minden csínját-bínját. Tehát egy idő után valószínűleg csak szimplán a marketinghez fog ez is tartozni.

5. A közösségi médiában nem mérhető a megtérülés aránya!

A pénzben mérhető értéke a Facebook lájkoknak és Twitter követőknek egyenlő a nullával. Viszont mérhető, az hogy mennyiben járult hozzá a közösségi média stratégiánk a vállalati stratégiához. Úgy, mint ügyfélszerzés, ügyfelek visszajelzései, branding…

6. A kölcsönösség

Könnyen mondhatnánk, hogy mérhető például a Twitter követőink 40%-al többet és háromszor többször vásárolnak. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a Twitter követések automatikusan vásárlásokat vonzanak majd be számunkra. Pedig ez inkább fordítva történik: Aki többször vásárol tőlünk és megbízhatónak találja cégünket, az később követőnkké is válhat a közösségi média felületeken.

7. Az értéken felüli eladás a közösségi médiában nem célravezető!

A hirdetések a Facebookon vagy LinkedInen nem a közösségi marketinghez tartoznak, azok csupán hirdetések. Az akciós kuponok használata a közösségi csatornákon is csak promóciónak számítanak. Próbáljuk ezeket teljes egészében mérni és figyelembe venni az összes költséget.

8. A legtöbb közösség elbukik

Csábító lehet egy saját közösség létrehozása, a valóságban viszont ezt nagyon nehéz sikeresen megvalósítani. Jobb stratégia lehet inkább egy meglévő közösségben aktívan részt venni. Sokat beszélnek a közösségi médiasikeréről, de még többet kéne annak hibáiról és buktatóiról.

9. A közösségi vállalkozás nem a kampányokról szól!

A lényege inkább, hogy a jó cég az ügyfélt helyezi a középpontba. Tehát törekedjünk az ügyfélközpontúságra!

10. Ne feledjük, hogy a közösségi média csak egy az öt kulcsfontosságú tényezőből, amelyek megváltoztatják világunkat!

Ide tartozik még a mobil, az érzékelő, az adat és a kontextus.

 

Szólj hozzá