2014. jún 14.

Legek a közösségi médiában

írta: Klausz.Melinda
Legek a közösségi médiában

social media heartNemrégiben beborította az egész internetes világot Kim Kardashian Instagramra feltöltött képe. 2,1 millió instagramos lájkkal rendelkezik Kim Kardashian és Kanye West esküvői képe, melyet az előbbi tett közzé Facebook-oldalán és Instagram-csatornáján. A legnépszerűbb instagramos képet korábban Justin Bieber osztotta meg, amely 1,82 millió lájkot szerzett.

De ha már az Instagramon ekkora harc dúl a vezető szerepért, akkor mi a helyzet a többi csatornával?

A Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, aki ezt uralja… túlzás lenne azt mondani, hogy a világot is uralja, de azért igencsak nagy népszerűségnek örvend. Azt gondolhatnánk, hogy a Facebookon biztosan az alapítóatyának, Mark Zuckerbergnek van a legtöbb rajongója…De az bizony téves feltételezés. Az áprilisi adatok alapján a „Facebook for Every Phone” és a Facebook saját oldala után Shakira rajongóbázisa a legnagyobb. Több mint 96 millió rajongóval rendelkezik. A második helyen nem sokkal lemaradva a maga 87 millió lájkjával Rihanna áll.

A Google+ profilok között is erős harc folyik a győzelemért. Lady Gaga 8,6 millió követőjét közvetlenül Madonna 8,4 millió rajongójával követi. Azért látszik, hogy a Google+ nagyságrendileg kisebb számokkal rendelkezik rajongó szempontjából, mint a Facebook.

Mi a helyzet a Twitteren? Azt gondolná az ember, hogy ez mégiscsak egy kicsit hivatalosabb felület, itt biztosan mondjuk a pápa, vagy az amerikai elnök Barack Obama a befutó. De ez a feltételezés is téves. A legnépszerűbb csiripelő Katy Perry 53 millió követővel. Őt követi Justin Bieber alig 400 000 követővel lemaradva. Kicsit talán meghökkentő (és talán szomorú is) lehet, hogy Barack Obama, aki a 3. helyen van, majdnem 10millió követővel kevesebbel rendelkezik.

Na és kié a legnépszerűbb Youtube csatorna? Katy Perry-é? Lady Gaga-é? Vagy Shakira-é? A videómegosztó legnépszerűbb arca Felix Arvid Ulf Kjellberg egy svéd videójátékokkal foglalkozó youtube-felhasználó. Több mint 23 millió feliratkozója követi figyelemmel, ahogy játszik és közben mikrofonon át kommentálja az eseményeket. Körülbelül 99 nézi az ő videóit másodpercenként.

Úgy tűnik, hogy nem lehetetlen földi halandónak is valamelyik közösségi oldal képzeletbeli trónjára ülni, de ahhoz már valami nagyon népszerűt és egyedit kell tenni.

Szólj hozzá