Vállalati blogolás
A legtöbbször hallott kifogás arra, hogy miért nem készít valaki céges blogot, hogy nincs rá idő, vagy éppen nincs miről írni. Ez persze alaptalan, hiszen ki választana olyan szakmát, amiben egyáltalán nem talál semmi érdekeset és nem tudna róla semmit mondani… Másrészről pedig itt is él az a mondás, hogy az embernek arra van ideje, amire akarja, hogy legyen. Tehát az alábbi sorokat azoknak érdemes tovább olvasnia, akik tényleg tudnak és szeretnének energiát és időt fektetni céges bloguk építésébe.
Tehát miért is jó blogot írni?
- egyszerű elkészíteni és ingyenes
- közvetlenebb formában megszólíthatjuk olvasóinkat
- a rendszeresen frissülő és olvasott tartalmakkal a keresőkben is előkelőbb helyet kapunk
- érdekesebb tartalmak megosztásával akár több potenciális vásárló vonzható be
De miről szóljon a blogunk?
Semmiképpen ne ott akarjuk a termékeinket reklámozni, hiszen arra ott a saját honlap. A vásárló nem akarja még egyszer ugyanazt megkapni. Az önreklám itt felesleges, sőt bosszantó is lehet. Inkább próbáljuk meg minél jobban bevonni a közönséget. Esetleg a leggyakoribb problémákkal és azok megoldásával is foglalkozhatunk.
Fontos, hogy nem csak az a fontos, amit mi írunk a blogba, hanem az is, amit az olvasók írnak hozzászólásként. Használjuk a különböző hozzászólási lehetőségeket, hadd mondhassák el az olvasók véleményüket, vagy tehessék fel kérdéseiket
Hol legyen a blogunk?
Telepíthetjük honlapunkra a blogot, de használhatjuk a már előtelepített felületeket, mint például a blogger, cafeblog, blog.hu oldalát. A blogolás "telephelyét" fogyasztóink/olvasóink és témánk szerint válasszuk meg. Ha abszolút hivatalos vállalati blogot kívánunk működtetni, a honlapba beágyazást javasoljuk, azonban ha egy kicsit lazább tartalmak és keretrendszer is megengedett, akkor egyértelműen a már kész oldalakat részesítsük előnyben. Ráadásul ha a blog.hu oldalát válasszuk, akkor az index és az index2 felületeire tudunk akár rendszeresen bejutni, míg a cafeblog esetében a Nők Lapja Cafe és hír24.hu oldalára.
Persze hiába készülnek a akár a legjobb blogbejegyzések, ha azokat a kutya se látta. A bejegyzéseket terjeszteni kell, megosztani a közösségi csatornákon, akár a blog URL-jét rá kehet tenni a névjegyekre, aláírásokra, a termékismertetőkre is.
Azt szokták mondani, hogy a céges blog a vállalkozás igazi arcát mutatja meg. Próbáljunk meg e szerint kommunikálni!