Google keresésből Facebook reklám
Ismerősnek tűnnek a hirdetések a Facebook faladon? Mintha már láttad volna őket valahol? Sőt, mintha pont ilyet kerestél volna nemrégen? Nem lehet véletlen!
A marketingesek előtt már megnyílt az a lehetőség, hogy értesítést kapnak arról, hogy ha hozzájuk kapcsolódó kulcsszavakra keresnek rá, majd ezt felhasználva célzott hirdetést küldhetnek az illetőnek Facebookon. A technológia – amely még béta verzióban van, de nem sokáig – a Kenshoo Social nevű cégnek köszönhető.
Nézzünk erre egy példát:
Ha rákeres valaki arra, hogy „piros sportcipő” és rákattint a Nike hirdetésre a keresőben, akkor a cég felismeri a vele kapcsolatos kulcsszót (jelen esetben valószínűleg a cipő szót) és célzott hirdetést küld a kereső Facebook oldalára.
"Ez az első alkalom, hogy van egy átjáró, egy híd „keresés adatok és közösségi adatok” között" - mondta Doug Chavez, a Kenshoo marketinges kutatás vezetője. "A keresés, függetlenül attól, hogy a Googleről, a Bingről, vagy a Yahooról van szó, egy hatalmas adatbázis a fogyasztói szándékról, amely nagyrészt még érintetlen terület a közösségi média számára”.
Facebook és Kenshoo együtt dolgozta ki a technológiát, de a partnerség nem kizárólagos - mondta a Facebook szóvivője. Ez azt jelenti, hogy egyéb gazdasági társaságok (és Kenshoo versenytársak) építhettek hasonló eszközöket (,amelynek előnyeit szintén a Facebook élvezi).
Természetesen nem kell megijedni, nem látják a teljes keresési történetet, csak bizonyos kulcsszavakat ismer fel. Ez viszont hatalmas előrelépés marketing szempontjából. Várjuk a fejleményeket.
Ha további tippeket is szeretnél a hirdetéskezelés, a Facebook vagy a többi közösségi média felület kapcsán, iratkozz fel hírlevelünkre vagy gyere el Facebook kisvállalkozói, Facebook hirdetési workshopunkra vagy tanulj velünk egy féléven keresztül és légy vérprofi az oldalon!