Facebook hirdetések csapdája kisvállalkozóknak és kezdő hirdetőknek
Egyre több - jellemzően kisvállalkozótól hallom, hogy hirdet a Facebook-on és semmi eredménye. Ilyenkor most már rutinosan megkérdezem: És pontosan honnan hirdetsz? A válasz az esetek 99%-ban az, hogy "Közvetlenül az oldalról. Miért máshonnan is lehet?" A válasz pedig IGEN, sőt, máshonnan kellene!
Ugyanis, amikor magáról a rajongói oldalról hirdetünk, megjelenés alapú hirdetést vásárolunk a Facebook-tól, ami annyit tesz, hogy akkor is fizetünk a hirdetésért, amikor valaki ide-odanavigál az oldalon, többször betölti ugyanazt az oldalt, a hirdetésünk ugyan megjelenik, de nem görgeti le a hirdetésünkig az adott oldalt az illető, vagy félálomban éjjel, buliban hajnalbannézegeti a Facebook-ot.
Tipikus tévhit továbbá, hogy egy hirdetés célba talál. Amikor hirdetést kezelünk a Facebook-on nem csupán egy hirdetéstípust állítunk ugyanis be, hanem egyetlen eseményhez/akcióhoz kapcsolódva nem ritkán 25-30 különböző típusú hirdetést célcsoportra szabottan, hiszen más szólítja meg egy fesztivál esetében például egy tinédzser lányt, egy fiút, egy húszas évei végén lévőt, egy reggae vagy egy elektronikus zene rajongóját. Emellett tudunk célozni érdeklődési körre, helyszínre, böngésző- és akár mobiltelefonjellemzőre is.
Az alapbeállításokat a hirdetéskezelőben (https://www.facebook.com/ads/manage/) tudjuk megtenni, de itt is érdemes figyelni arra, hogy ha még kezdők vagyunk hirdetéskezelésben, ne a megjelenés típusú hirdetést, hanem a kattintás alapján történő hirdetést, s ebből is az általunk meghatározott licitárasat válasszuk. Így ugyanis csak és kizárólag akkor fizetünk, ha legalább rákattintott az érdekelt a hirdetésünkre és maximálisan annyit fizetünk, amennyit mi magunk beállítottunk.
Persze lehet megjelenés alapú hirdetést is vásárolni - akár az oldalról, akár a hirdetéskezelőből -, de ezekkel járjunk el óvatosan! Csak akkor alkalmazzuk kisvállalkozóként ilyen típusú hirdetést, ha megfelelő mennyiségű büdzsé is rendelkezésre áll és például piaci bevezetést szeretnénk eszközölni egy kisebb térségre saját márkánk/termékünk/szolgáltatásunk okán.
Ha további tippeket is szeretnél a hirdetéskezelés, a Facebook vagy a többi közösségi média felület kapcsán, iratkozz fel hírlevelünkre vagy gyere el Facebook kisvállalkozói vagy Facebook hirdetési workshopunkra!