2014. júl 22.

Marketing stratégia kisvállalkozóknak

írta: Klausz.Melinda
Marketing stratégia kisvállalkozóknak

social-media-strategy_1Ki mondta, hogy vagyonokat kell költeni egy-egy látványos marketing kampányra? A közösségi médiában a nagy-és kisvállalkozások egyaránt versenyeznek a célközönség figyelméért. Ahhoz, hogy felvegyük a kesztyűt, nem kell más, mint egy jó stratégia, egy kis kreativitás, és ez a néhány trükk, amivel verhetetlenekké válhatunk.

  1. Kell egy kitűzött cél!
Úgy gondolod, hogy az a legjobb stratégia, ha minél több dolgot osztasz meg követőiddel naponta? Nem feltétlenül, ugyanis egy idő után lehet, hogy beleunnak, hogy még a csapból is te folysz, de legalábbis a hírfolyamukból biztosan. Elég annyi, hogy ne felejtse el a cég/márka/termék létezését. A bejegyzések számán lehet változtatni, de olyan 4-5 napi posztnál nem tanácsos többet időzíteni.
  1. Az ügyfélszolgálat elsődleges!
Ha észrevételeket, kérdéseket, vagy problémákat írnak oldalunkra, azokat célszerű a lehető leggyorsabban megválaszolni. Ezzel is látják, hogy számunkra fontos az ő véleményük. Ha valaki problémáról számol be a termékkel, vagy a céggel kapcsolatban, azt orvosoljuk minél előbb és természetesen közöljük is az illetővel, ha megoldottuk. Ha kérdésük, észrevételük megválaszolatlan marad, kevésbé érzik fontosnak magukat és esetleg másik vállalathoz pártolnak át… Egy jól működő ügyfélszolgálat sokat dobhat a cég hírnevén.
  1. Észben kell tartani az összes felületet!
A követők összetételétől, a vállalat profiljától és a terméktől is függ, hogy melyik közösségi média csatornát érdemes választani, melyik vonzhat be számunkra nagyobb tömeget és később potenciális ügyfeleket. Viszont ha már megvan a felület, ne felejtsük el azokat frissíteni! (Főként a Facebookot, Youtube-ot, hiszen ezek a legnépszerűbbek.)
  1. Versenytársak szemmel tartása!
Nem árthat egy kis kutatás a versenytársak után. ;) Esetleg ötleteket is kaphatunk, vagy akár éppen példát arra, hogy mi nem célravezető. Nem árt, ha képben vagyunk a konkurenciával, hiszen ezt az előnyünkre is fordíthatjuk.
  1. Ne felejtsük követni a trendeket!
Például eléggé rossz képet festhet le rólunk, ha a rajongóink azt olvassák, hogy kövess minket az Iwiwen, vagy a honlapunkon még mindig ott szerepel a megosztás az Iwiw-en gomb, mikor a felület már megszűnt. Nem árt szemmel követni a trendeket, ebből is láthatjuk, hogy rajongóinkat mi foghatja meg jobban.

 

Szólj hozzá