Mit tegyünk a negatív kritikákkal online és közösségi térben?
Akármilyen jól is kezeljük a közösségi oldalunkat, valószínűleg elkerülhetetlen, hogy beleütközzünk néha egy-egy negatív kritikába. Ilyenkor még azért nem kell eltemetni a céget, vagy azonnal nekitámadni az illetőnek. De akkor mit érdemes tenni?
A legjobb megoldáshoz az alábbi tippek vezetnek:
- Ne töröljünk!
- Ne válaszoljunk dühből!
- Ne bátorítsuk rajongóinkat!
- A negatív visszajelzés ≠ trollkodás!
- Jogi háttér!
„Az internetes oldalon közzétett kommentek – a felhasználók bejegyzései az oldalon közzétettekről vagy velük kapcsolatban – tartalmáért az indítványozó akkor is felel, ha nem volt tudomása a jogsértő tartalomról, vagy a sértett kívánságára azonnal el is távolította.”
6. Negatív vélemény => termékfejlesztés
Egy-egy negatív vélemény tökéletes táptalaját jelentheti egy-egy termékfejlesztésnek, sőt még pénztárcánkat is megkímélheti, ha ügyesen bánunk vele - ahogyan például a GAP tette:
2010-ben ugyanis elsőként a Facebook-on mutatta be új logóját a cég. A tervekre azonban olyan nagy arányú negatív hozzászólás érkezett, hogy a vállalat 4 nappal később eldöntötte, visszatér a régi logóhoz – melyet a rajongók több, mint 2000 „lájkkal” (tetszéssel) fogadták.
A döntéssel nem csupán számos új, a közönség tágabb körű negatív véleményét kiváltó kampánytól spórolta meg a pénzt a cég, hanem ahogyan Marka Hansen, az észak-amerikai GAP elnöke nyilatkozatában kijelentette, a cég hibázott:
„Sokat tanultunk e folyamat során. Nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy ebben az ügyben nem megfelelő módon jártunk el. Elismerjük, hogy elmulasztottuk kihasználni azt a lehetőséget, hogy bevonjuk az online közösséget. … legközelebb máshogy fogjuk kezelni az ügyet.”
Te hogy kezelnéd az oldaladon felmerülő konfliktusokat? Erről szól 306 oldalas, több mint 70 esettanulmány tartalmazó közösségi média könyvünk, Közösségi média ügyfél-, konfliktus- panasz- és nyereményjáték-menedzsment a gyakorlatbancímmel! Ha érdekel, további információkat itt találsz a könyvről: http://www.kozossegi-media.com/konyveink.html