Közösségi média konfliktusok: Nestlé vs. Greenpeace
A közösségi média felületek talán legelső legnagyobb vihart kavart nemzetközi konfliktuskezelése a Nestlé és a Greenpeace párharcában valósult meg.
A Nestle esetében egy 2 nap alatt megoldott – azonban rosszul kommunikált - közösségi médiakampányról beszélhetünk. A Greenpeace sokkoló reklámfilmet és ehhez kapcsolódó microsite-ot készített, mivel szerinte a Nestlé a KitKat csokoládék gyártásához olyan helyről szerzi be a pálmaolajat, amely az orángutánok élőhelyét veszélyezteti, így az esőerdők írtásával a gorillákat is írtja az élelmiszercég.
A probléma megoldásaként a Nestle ugyan felbontotta a szerződést a pálmaolaj-beszállítóval és publikálta is ezt az információt Facebook-oldalán, azonban egy óriási hibát követett el: elkezdte a közösségi platformokat korlátozni. Előbb ugyanis levetette a fentebb említett reklámfilmet a Youtube-ról, majd a felhasználók üzeneteit cenzúrázta a Facebookon.
Az ellenhatás nem maradt el: a Greenpeace által visszatöltött videó már pár óra alatt 78.500 nézettséget ért el a Vimeo-n, míg az addigi zöld-aktivista blogokról a párbeszéd átterjedt az élelmiszergyártó mamutcég Facebook-oldalára is, elérve a mintegy 10.000 rajongót. Ezt követően az üzleti blogokat és a nyomtatott sajtót is elérte a botrány – amely alapproblémáját mellesleg addigra már régen megoldották. Április végéig 546.000 Google-találat jelent meg a Nestle+Greenpeace kombinációra, s számos anti-Nestlé Facebook-oldal jelent meg nemkevés rajongói számmal, s számos felhívásban szólították fel a rajongókat a KitKat és Nestlé termékek vásárlásának bojkottjára.
Te hogy kezelnéd az oldaladon felmerülő konfliktusokat? Erről szól 306 oldalas, több mint 70 esettanulmány tartalmazó közösségi média könyvünk, Közösségi média ügyfél-, konfliktus- panasz- és nyereményjáték-menedzsment a gyakorlatban címmel! Ha érdekel, további információkat itt találsz a könyvről: https://www.kozossegi-media.com/koenyveink