2014. sze 01.

A 7 marketinges főbűn

írta: Klausz.Melinda
A 7 marketinges főbűn

marketingEmlékeztek még arra, amikor a közösségi média egy új, kiaknázatlan terület volt? A fogyasztók hirtelen elkezdtek özönleni a különböző platformokra, Facebook, Twitter, LinkedIn. Ekkor még mindenre rácsodálkoztak, ami itt történt.

Mára már a cégek 97% használ valamilyen közösségi felületet, hogy kapcsolatba lépjen ügyfeleivel. A probléma az, hogy egy részük még nem jött rá, hogy hogyan mozgassa meg rajongóit, követőit és hogyan hozzon létre személyre szabott és releváns tartalmat. Íme, a közösségi média marketing 7 fő bűne, amit nem követhet el egy igazi marketinges:

1. A sok duma

Ha valamit közölni akarsz, arról ne csak beszélj, mutasd is! Tudtad, hogy például a Twitteren a képes posztoknál 200%-kal nagyobb az interakció, mint az egyszerű 140 karakternél? Itt valóban igaz: egy kép többet mond ezer szónál. Dobjuk fel mondanivalónkat látványos képekkel, ahogyan azt az Oreo is teszi.

2. Csak az eladásra koncentrálni

Egyik rajongó sem azért kattintott a tetszik gombra az oldalunkon, mert egy „Top Shop” szintű reklámfelületet akar látni. Ahelyett, hogy 0-24-ben csak a saját termékünkről áradozunk, hogy miért is érdemes megvenni azt, inkább próbáljunk meg nagyobb figyelmet szentelni a vásárlók érdeklődési köreire, mint a Monster Energy is.

3. Gondolkodás nélkül megosztani

Relevánsnak maradni a megosztások terén nem mindig könnyű, főleg ha mindig naprakészek is akarunk maradni. Erre az egyik legideálisabb módszer, hogy a mindennapi híreket átformáljuk a saját oldalunk igényeihez mérten. Természetesen ez nem minden márkánál célravezető, ezért jól gondoljuk át, hogy mit is osztunk meg rajongóinkkal!

4. Azt gondolni, hogy minden felület egyforma

Nem készülhet az összes stratégiánk egy kaptafára a közösségi felületeken, ugyanis ezek igenis eltérőek. A szakmai közönség a LinkedInen töltik a legtöbb időt, míg a potenciális vásárlók inkább a Facebookon időznek többet, derült ki a Social Media Examiner kutatásai alapján. Ahelyett, hogy mindenhol ugyanazt a tartalmat osztjuk meg, inkább vegyük figyelembe a platformok sajátosságait, kísérletezhetünk is akár. ;)

5. Nem reagálni a panaszokra

Régen, ha a vásárlóknak panaszuk volt, azt elmondták barátaiknak, családjuknak. Ma, ha valaki nincs megelégedve, az megosztja azt a közösségi oldalakon. Nem meglepő adat, de a panasszal élő vásárlók 72% kb egy órán belül kap választ. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy figyelmen kívül hagyjuk a negatív kritikákat, még ha rengeteg követőnk is van, mert még a végén felülkerekedik rajtunk.

6. Elfelejteni embernek lenni

Egy olyan korban, ahol az ügyfeleket folyamatosan bombázzák a jobbnál jobb és olcsóbb ajánlatokkal, a márka személyisége döntő lehet. A márka követőit egy idő után már nem az érdekli, hogy mit árulsz, hanem, hogy mit mondasz.

7. Feltételezni, hogy a marketing stratégiánk biztosan működik

Szerencsére a marketingeseknek, már rengeteg lehetőség adott, hogy mérhessék sikerességüket. Mégis csak 37%-uk fektet energiát egy-egy kampány sikerességének mérésére. Rendben, hogy látjuk azonnal a like-ok és a retweetek számát, de ezek nem mutatják a teljes képet.

Persze minden marketingesnek megvan a saját stratégiája, de a felsorolt hibák elkerülésével komoly problémáktól szabadulhatunk meg. Te melyiket oldottad meg legutóbb?

Szólj hozzá