Új hirdetési megoldás a Facebook-on, jön az Atlas!
A Facebook jövő héten jelenti be új hirdetési megoldását, amelynek során már nem csupán a Facebook oldalakon, hanem az oldal felhasználó által megadott adataira építve Facebook-on kívüli honlapokon is hirdethetünk.
A Facebook-on megadott adatok, érdeklődések, szóhasználatok, keresések alapján innentől egyértelműen célozhatóvá válnak a külső oldalak, sőt az ígéretek szerinte az offline világban is minden korábbinál mérhetőbbé válnak a hirdetések hatékonyságai.
A rendszer működése során a felhasználók böngészési előzményeit összevonja a Facebook-profilon megadott adatokkal és nem csupán a cookie-k alapján, hanem a felhasználó önmaga által megadott adatokkal is kombinálja és így egyértelműsödik a személyiségprofil. Ez azt jelenti, hogy innentől bármilyen felületen - desktopon, táblagépen, mobiltelefonon - böngészünk, az adataink nem egy-egy felületre koncentrálódnak, hanem ezek az adatok összeadódnak, így lehetővé teszi a még inkább személyreszabott hirdetések megjelenítését.
Hiába kérem, ez már rég nem a web2.0, hanem a szemantikus web(3.0) korszaka!