2014. okt 14.

Készülj! A hirdetések követni fognak...

írta: Klausz.Melinda
Készülj! A hirdetések követni fognak...

Rfbhirdemek hír a hirdetőknek, viszont annál kevésbé a magánszemélyeknek, akiknek elegük van abból, hogy mindenhol hirdetésekbe botlanak és meg akarják őrizni a privát szférájukat. A Facebook felhasználja az eddig megadott személyes adatokat, hogy egy új hirdetési hálózat, az Atlas szabadon használhassa azokat. A célja, hogy a Facebookon kívüli oldalakon is megkapjuk azokat a bizonyos célzott hirdetéseket, amiket a Facebookon megadott adatok alapján küldenek ki.

Az Atlas korábban a Microsoft tulajdonában állt, amit tavaly vásárolt meg a Facebook mintegy 100 millió dollárért, hogy teljesen átépítse, és az alapoktól kezdje újra. Az Atlas egy Google Adwords alternatív változatának is nevezhetjük, amely lehetővé teszi a hirdetők számára a hirdetők követését interneten és mobilon egyaránt. Például ha a Pepsi az Atlasszal hirdet, akkor lehetővé válik számára, hogy olyan sport oldalakon vagy egy játékalkalmazás felületeken is hirdessen, amelyek (még) nem csatlakoztak a Facebookhoz.

Az Atlas vezetője, Erik Johnson bejelentette egy bogbejegyzésben, hogy az alkalmazás legfőbb problémája a cookie-k:

"Cookie-k nem működnek a mobilon, így nem olyan pontos a demográfiai célzás, és nem könnyű pontosan mérni az ügyfél vásárlásait minden böngészőben és készüléken, valamint az offline világban" - írta.

Lehetséges, hogy ez az alkalmazás megrettent néhány felhasználót és úgy dönt, hogy inkább el is hagyja a közösségi oldalakat, viszont a hirdetők számára hatalmas lehetőség kínálkozik. Még nagyobbat ütne a dolog, ha a Twitter is csatlakozna az alkalmazáshoz. A Facebook elkezdett már tárgyalni erről a Twitterrel, tehát bármi előfordulhat.

Szólj hozzá