2014. okt 24.

Jótékonykodás közösségi média felületeken

írta: Klausz.Melinda
Jótékonykodás közösségi média felületeken

jotekonyBár egyre többet lehet hallani azt, hogy a közösségi média mennyire káros az emberek szociális életére és függőséget okozhat, ennek ellenére vannak pozitívumai is. Az eredeti szerepköre az volt ezeknek a bizonyos oldalaknak, hogy az emberek kapcsolatba kerülhessenek egymással a lehető leggyorsabb és egyszerűbb módon. Ugyanakkor nem kétség, hogy a közösségi média hatékony eszköz is lehet a jótékonysági és nonprofit szervezetek számára. Gondoljunk csak az USA-ból indult „Ice Bucket Challenge”-re! Ez a kapcsolat viszont nem mindig világos.

Ahhoz, hogy ezt könnyebben megértsük, a Survey Monkey elvégzett egy kutatást, amelyben 1000 fő vett részt, akik használnak legalább 1 közösségi felületet. A felmérés szerint átlagosan a felhasználók közel 64 %-a adományozott legalább 100 dollárt jótékonysági célokra az elmúlt évben, és mindössze csak 6,5% nem adott semmilyen pénzt. A megkérdezettek 51 %-a először a közösségi oldalakon hall egy-egy jótékonysági megmozdulásról.

jotekony2

Magyarországon, ha nem is ekkora mértékű a jótékonyság, de kicsiben nálunk is létezik a dolog. Itt van például a Hősök Tere – Az vagy, amit teszel! oldal is.

A kezdeményezés lényege, hogy hétköznapi hőssé válhasson az utca embere is és megválthatja akár a világot is néhány egyszerű jócselekedettel és odafigyeléssel. A szervezet elindít minket az úton, hogy egyre több ember, egyre többször tegyen másokért.

Te mikor tettél valami jót a közösségért?

Szólj hozzá