20-20-60-as szabály a jobb keresési eredményekért
Ismered a 20-20-60-as szabályt? Nem? Pedig kéne, ha javítani akarunk a keresési találatok rangsorában elfoglalt helyünkön!
De először tegyük fel magunknak azt a kérdést, hogy tudjuk egyáltalán, hogy, hogyan működik a Google algoritmusa!
Ezt mindenki szeretné tudni, de sajnos ez még a mai napig is titok. Két dolog biztos: bonyolult és változik. Bonyolult, hiszen rendkívül sok különböző paramétert vesz figyelembe a PageRank-től a meta-tag-eken át az adott szó előfordulásának arányát, elhelyezkedését, stb. Folyamatosan változik, hiszen állandóan finomítják a Google fejlesztői. A változás célja, hogy egyre inkább reális képet adjon azoknak, akik használják a keresőoldalt.
Ha nem is tudjuk megfejteni a Google algoritmusának titkát, azért van néhány trükk, amivel előrébb kerülhetünk a rangsorban. Nézzük meg alaposabban, hogyan is lehet növelni a SEO-t a 20-20-60 szabály segítségével:
A szabály szerint a SEO rangsor 20%-ban a honlap technikai felépítésétől, mint az oldal szerkezete, belső linkek és átirányításoktól, 20%-ban a belső tartalomtól, mint a szövegek, képek videók, és 60%-ban a külső tényezőktől, mint a linkek és közösségi interakcióktól függ.
Szerkezet – 20%
Fontos a megfelelő URL használata.
Például a http://kozossegimedia.cafeblog.hu/2014/11/05/#52f2w helyett sokkal célravezetőbb a http://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2014/11/05/miert_szeretjuk_a_kozossegi_media_feluleteket URL cím. Így olvasható már az URL-ben a szöveg címe is.
Tartalom – 20%
Állítsunk be a kulcsszavakat, amik hozzánk köthetőek és nagy valószínűséggel a célközönség is ezeket a szavakat írja a keresőbe. Ezáltal szintén előrébb ugrik oldalunk a keresési találatok listájában. Fontos, hogy az oldalra nem releváns kifejezéseket ne írjunk ide.
Ezen kívül használjunk meta taget is, amely a weboldalak tartalmának, témájának leírására szolgáló eszközök. A html kódba ágyazható információk, amelyekben különböző dolgokat mondhatunk el a weboldalról kezdve onnan, hogy ki a szerzője, mi a címe, egészen addig, hogy milyen sűrűn frissül.
Backlink – 60%
Más néven bejövő link, vagy a honlapra mutató link. Egy konkrét honlap vonatkozásában a rá irányuló linkeket nevezzük backlinknek. A SearchMetrics tanulmánya szerint a bejövő linkek továbbra is alapvető tényezője a honlap keresési rangsorának. Ahhoz, hogy megtudd, hogy kihasználod-e a bejövő linkek adta lehetőséget, használhatod az Open Site Explorert, amelybe csak be kell illeszteni a honlap URL címet.
Te figyelsz ezekre? Oszd meg, hogy más is tudja hasznosítani ezt a tippet!