Hogyan teszteld a közösségi média felületeket?
Az egyik legjobb módja a közösségi médiában, hogy javítsunk eredményeinken, ha új dolgokat próbálunk ki. Ha valami új ötlet pattan ki a fejünkből, vagy egy új stratégiát álmodtunk meg, mindenképpen próbáljuk ki, aztán meglátjuk, hogy mi történik. A tesztelési fázisban az egyik legfontosabb kérdés a számunkra azonban nem csak az, hogy "mit teszteljünk", hanem az is, hogy "hogyan teszteljünk."
Nézzünk meg, melyek azok a kérdések, amiket meg kell válaszolnunk még a tesztelés előtt:
- Melyik dolgot fogjuk kipróbálni?
- Milyen eszközökkel mérhető a teszt sikeressége?
- Elég adat gyűlt össze, hogy az eredmények valós képet adjanak?
- Megismételhető-e a teszt?
- Változtasd meg a borítóképedet!
- Változtasd meg a profilképedet!
- Változtasd meg a szöveget a Névjegyednél!
- Rendezd át az oldaladon lapfüleket! (Itt egy link, hogy hogyan is)
- Adj meg alapító dátumot, vagy kezdő dátumot az oldaladon és tölts fel mérföldköveket!
- Lájkolj másik oldalakat saját oldalad nevében (Itt egy link, hogy hogyan is)
- Emelj ki egy bejegyzést! (Itt egy link, hogy hogyan)
Néhány dolog, amit érdemes kipróbálni a Facebook bejegyzések posztolásánál:
- Posztolj különböző időpontokban!
- Posztolj különböző napokon!
- Próbáld ki a hashtagek használatát!
- Emeld vagy éppen csökkentsd a napi posztok számát!
- Jelölj meg személyeket, vagy oldalakat bejegyzéseidben!
- Próbáld ki a linkek rövidítését! (pl.:goo.gl –el)
- Próbálj meg más stílusban kommunikálni!
- Ossz meg eseményt, ajánlatot, mérföldkövet!
- Adj helyet is a bejegyzésekhez!
Merjünk változtatni, ha szükséges! Hajrá! Te mivel kezded?