2015. már 05.

Hogyan kezdj hozzá a Facebook hirdetésekhez?

írta: Klausz.Melinda
Hogyan kezdj hozzá a Facebook hirdetésekhez?

first-facebook-adMár régóta bosszankodunk azon, hogy a Facebookon az elérés egyre csak csökken. Sokan még mindig nem akarják elhinni, hogy az organikus bejegyzések elérése 2-6% jelenleg (tehát amit megosztasz oldaladon az aktív(!!!) rajongóid 2-6%-a látja csupán). Ezért fel kell kötnünk a gatyánkat és megtanulnunk igazán jó Facebook hirdetéseket készíteni. Ebben szeretnénk segítséget nyújtani!

A Facebook hirdetések első lépése a célunk meghatározása Minden hirdetésénél előbb egy konkrét célt kell kitűznünk magunk elé. Ez alól a Facebook hirdetések sem kivételek. Határozzuk meg az elérni kívánt eredményeket és ennek megfelelően hozzuk létre hirdetésünket is. Milyen kitűzött céljaink lehetnek?

  • Több látogatót irányítani a honlapra: Bárki, aki rákattint a hirdetésre, azt irányítsa el közvetlenül a honlapra.
  • Növelni a honlapon az konverziót: Elhelyezhetsz egy kódot a nyitóoldaladra, amely segítségével a Facebook képes nyomon követni az interakciókat. (pl.: kattintás)
  • Reklámozni a Facebook rajongói oldalunkat
  • Alkalmazás népszerűsítése
  • Facebook eseményre való hirdetés
  • Növelni egy videó nézettségét

A legtöbben itt a honlapjuk és rajongói oldaluk népszerűsítését választják

Célközönség A hirdetők többsége az utolsó lépésként találják ki, hogy valójában kik is a célközönségük, de ez nem feltétlenül a legjobb módszer. Érdemesebb előbb átgondolni, hogy kik vannak fent Facebookon és kik azok, akiknek akarjuk, hogy megjelenjen hirdetésünk. A Facebook több módon határozza meg a célközönséget a hirdetések során. Vannak alapvető demográfiai adatok: életkor, nem, helyszín, stb., amelyekre célozhatunk. Ha ezek megvannak, akkor jöhetnek olyan kérdések, mint például: Mi is érdekli leginkább az adott célközönséget? Mi a hobbijuk? Milyen egyéb oldalakat lájkoltak Facebookon? Volt-e mostanában születésnapjuk? Milyen a családi állapotuk? Ha még mindig túl széles a célközönség köre, akkor tovább szűkíthetjük például, hogy beállítjuk, hogy a hirdetés csak ismerőseinknek és azok ismerőseinek jelenjen meg.

Ajánlat Az ajánlat megírásába érdemes sok időt időt és energiát fektetni, hogy azt a kiválasztott célközönség értékelje. Ahhoz, hogy meggyőződjünk róla, hogy ajánlatunk valóban sikeres lehet, válaszoljunk a következő kérdésekre:

  • Mi az ajánlat kritikus pontja? A potenciális vásárlónak ugyanis nem lehetnek fennmaradó kérdései az ajánlatunkkal kapcsolatban. Tegyük hirdetésünket teljesen egyértelművé, hogy az ügyfeleknek ne okozzon problémát a megértése.
  • Látványos? A kép elősegíti a szöveget. Elemzések alapján a hirdetéshez tartozó kép kb. 75%-ban befolyásolja azt, hogy rákattintanak-e a hirdetésre vagy sem. Milyen legyen a kép?
    • Legalább 600 pixeles
    • Kevesebb, mint 1 MB
    • Statikus, nem animált
    • A kép és a szöveg aránya 80/20 a kép javára
  • Közösségi? Használjuk a közösségi média által kínált elemeket (call-to-action gombokat, hashtageket, kérdéseket, felhívásokat).

Költségvetés

Az egyik legjobb dolog a Facebookon való hirdetésben, hogy megfizethető és hogy látjuk, mire megy el a pénz. De, hogy könnyebben eldöntsük, mekkora is legyen a hirdetésünkre szánt összeg, nézzünk meg néhány kérdést:

  • Mekkora haszon van egy-egy terméken? Ez a termék árától és a vásárlók számától függ.
  • Meddig akarjuk futtatni a hirdetést?
  • Mekkora a célközönségünk?
  • Mi a célunk a hirdetéssel?

Ezek után a költségvetést beállíthatjuk, hogy a megadott összeget napokra lebontva költse a hirdetésre, vagy folyamatosan éljen a hirdetés a szánt összeg végéig. A „Per day” menüpont választásával dátumot, míg a „Life time”-mal összeget kell megadnunk. Ezek után következik a hirdetésünk optimalizálása:

  • Kattintás alapú hirdetés (CPC): Csak a hirdetésünkre való kattintásokért kell fizetnünk
  • Elérés alapú hirdetés (CPM): Minden felhasználó után fizetünk, akik látták a fizetett bejegyzésünket.

Ezek ellenőrzése elsőre soknak tűnhetnek, de minél többször végigfuttatjuk a folyamatot, annál gyorsabb és gördülékenyebb lesz. Hirdetésre fel! ;) Ha tudunk hirdetéseid elkészítésében segíteni, tarts velünk kis csoportos Facebook hirdetési tréningünkön!

Szólj hozzá