Egy aranyhalnak is jobb a memóriája, mint a Facebook-felhasználóknak
A közösségi felületeken a felhasználók figyelmét átlagosan 8 másodpercre tudod lekötni – ez pontosan 1 másodperccel kevesebb, mint egy aranyhal memóriája. 2000-ben még 12 másodpercig fent tudtuk tartani a figyelmünket a National Center for Biotechnology Information kutatása szerint, 1998-ban pedig ez az időtartam még 11 perc volt! Mi történt azóta?
Ennek a csökkenésnek az oka nagyrészt a túlzott információ-áradat: az e-mailek tömkelege, a reklámok, a közösségi felületek, a hírportálok. Ezeken a felületeken ugyanis ötször több információ jut el hozzánk naponta, mint például 1986-ban. Ma egy átlagos személy körülbelül 174 újsággal egyenértékű hírt kap naponta. (Telegraph UK). Az ilyen mennyiségű információk mellett nem csoda, hogy a figyelmünk mérete az aranyhaléval lett egyenértékű.
A National Center for Biotechnology Information megvizsgálta az internet böngészési statisztikákat:
- Az oldalletöltések 17%-a kevesebb ideig tart, mint 4 másodperc
- Az oldalletöltések 4%-a tart tovább 10 percnél.
- A weboldalakat 49%-án 111 szót, vagy kevesebbet olvastak el.
- Átlagosan 2,7 percig kötötte le egy-egy videó a felhasználók figyelmét.
- A Facebook bejegyzések hossza például ne legyen több 40 karakternél! Ezek a posztok átlagosan 86%-kal nagyobb interakciót érnek el.
- A LinkedIn felületét mivel elsősorban üzleti célból használják, itt lehet hosszabb egy-egy bejegyzés, de itt se legyen több 25 szónál!
- A blog címénél koncentráljunk 6 szóra: Általában az olvasó a blogbejegyzések címénél az első és az utolsó 3 szót olvassa el.
- A blogunk ne legyen több 1600 szónál. Az olvasók 94%-a 6 percnél kevesebbet tölt a blog olvasásával.
- A hashtaggel jelölt szavak hossza ne legyen több 6 karakternél!