2015. ápr 20.

5 tipp, mielőtt megosztanál...

írta: Klausz.Melinda
5 tipp, mielőtt megosztanál...

Sublime-Text-3-blog-post-GIFMilyen gyakran fordul elő az, hogy látunk egy bejegyzést, amiben vannak kisebb hibák? És milyen gyakori az, hogy saját bejegyzéseinket kell utólag valamiért javítani?

Valószínűleg mindannyiunkkal előfordult már, hogy valamilyen hibát a bejegyzésben csak utólag vettünk észre. Azt mondják, csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit. De hogy lehetne mégis lecsökkenteni a hibáink számát?

Olvassunk!

Mielőtt bárkitől megosztanánk egy cikket, mindenképpen olvassuk azt végig alaposan! Ha csak a cím alapján osztunk meg valamit, nem feltétlenül járunk jól, hiszen lehet, hogy a szövegben olyan dolgok szerepelnek, amik ellentétesek a nézeteinkkel.

Alakítsunk!

Mint már említettük, minden felület különbözik. Ami biztosan működik a Facebookon, az nem feltétlenül fog ugyanúgy működni a Twitteren is, ezért minden platformra szabjuk egyedileg bejegyzéseinket!

Ellenőrizzük a hashtageket!

Gyakran előfordul, (bár inkább külföldön), hogy olyan hashtageket használnak cégek, amit már előttük használtak valami egészen más jelentéssel (Ilyen volt a Digiorno esete is, amiről korábbi bejegyzésünkben írtunk). Ezért az első lépés, hogy ellenőrizzük le, mielőtt elkezdünk népszerűsíteni egy hashtaget, amit úgy gondolunk, hogy a miénk. Még jobb, ha egyedi, hiszen csak így kapcsolódik össze az adott szó a márkával. Nálunk még nem annyira elterjedt az egyedi hashtagek használata, úgyhogy ha időben kitalálunk egy megkapó és különleges szót, azt azonnal állítsuk a mi oldalunkra!

Ellenőrizzük a linkeket!

Előfordul olyan, hogy a bejegyzést olvasókat jobban érdekli egy adott téma és rákattint a beágyazott linkre, hogy jobban belemélyedjen a dologba, de amit talál, az csak egy „Ez a weboldal nem érhető el” felirat. Mindenképpen érdemes átnézni ezeket a linkeket, nehogy ezzel saját követőink bizalmát játsszuk el. De az sem túl szerencsés, ha információnkat a Hírcsárda nevezetű álhírportálról gyűjtjük. Tehát mindig ellenőrizzük a forrást és a linkeket!

Nézzük át az általunk írt szöveget!

A követőink és a saját hírnevünk érdekében mindig olvassuk át újra legalább egyszer az általunk írt bejegyzéseket! Például, hogy nem használtunk-e 2 hashtaget egymás mellett, vagy a Twitter bejegyzésünk nem túl hosszú és persze a helyesírási hibák is kerülendőek.

Szólj hozzá