2015. máj 25.

4 SEO mítosz, amiről jobb ha tudsz...

írta: Klausz.Melinda
4 SEO mítosz, amiről jobb ha tudsz...

googleSEOMég mindig ragaszkodunk a régi SEO (más néven keresőoptimalizálás) gyakorlatokhoz? Nem feltétlenül jó ötlet… Itt az ideje újragondolni a stratégiát! Különösen annak fényében, hogy a gyorsan fejlődő keresőmotor algoritmusa folyamatos frissül, mint például márciusban a The Penguin 2.1. Ezek miatt érdemes tisztázni a vállalkozások számára, hogy hogyan is működik a SEO, mivel a régi SEO stratégia sajnos már idejétmúlt.

#1 mítosz: Az IT részleg képes kezelni a SEO-t

Sok vállalkozás hajlamos átadni a SEO kezelését a saját IT részlegének vagy a webes tervezőknek. Általános tévhit, hogy a műszaki, informatikai szakemberek képes kezelni ezt. De a honlapunk SEO-ja nem lehet kizárólag az IT kezében. Csak azért, mert részt vesznek bizonyos tekintetben a keresőoptimalizálás hatékonyságában, vagyis ügyelnek arra, hogy honlapra könnyebben rátaláljanak a keresőmotorok, beállítják XML fájlokat, ez nem jelenti azt, hogy tudják SEO-t hogyan kell jól csinálni. Ehhez marketing szakemberre van szükség, aki képben van a keresőoptimalizálás változásaival, a megfelelő kulcsszavak és linkek használatával és jól rezonál a közösséggel.

#2. mítosz: A linkek fontosabbak, mint a tartalom

Igazából teletűzdelhetjük a mondatokat hivatkozásokkal és linkekkel, ha tartalmilag nulla a bejegyzés, akkor nem érünk el vele semmit. Ha több energiát fektetünk a tartalomba, akkor magasabbá válik a megtérülés is, hiszen ezzel színvonalasabbá válik a honlap, a blog, a bejegyzések, a kampányok és így tovább. A minőség tartalom pedig természetesen több hivatkozást is generál, amikért nem kell fizetnünk sem.

#3. mítosz: A keresőoptimalizálásnak és az inbound marketingnek semmi köze egymáshoz

Először is: Az inbound marketing az, amikor a cég, blogon, videón, hírlevélen, letölthető tanulmányokon (whitepaper), e-könyvön keresztül hirdeti magát. Ezek célja, hogy közelebb hozzák az ügyfeleket a márkához.

A SEO és az inbound marketing nem elkülöníthetőek többé. Ezek vitathatatlanul összefüggenek, és kéz a kézben járnak. Az inbound marketing feladata, hogy vonzza a látogatókat a honlapra, majd látogatókból vevőket varázsoljon. A SEO pedig javítja a láthatóságot, a keresőmotor eredményeit, és több minősített forgalmat irányít a honlapra. Tehát az elején az inbound marketing, vagyis a tartalom vonzza a látogatókat, majd a SEO segítségével a keresőkben jobb helyezést kap a honlap, így még több látogatót vonz.

#4. mítosz: A meta leírás van a legnagyobb hatással a keresőkre

A meta leírás az a rövid összefoglaló, amiről az adott szöveg szól. Ezek jelennek meg a keresőben is. Azt gondolhatnánk, hogy ez az egyik legfontosabb tényező, ennek ellenére a Google már 2009-ben kijelentette, hogy a meta leírások egyáltalán nincsenek hatással a keresési rangsorra. Annak ellenére viszont, hogy nincs hatása, mégis fontos, hiszen ez kerül először az olvasók szeme elé. Ezért célszerű egyedivé tenni, hogy megkülönböztessen minket a többi honlaptól.

Szólj hozzá