2015. jún 24.

Mennyi időd van? Megmondjuk, melyik közösségi média oldal való Neked!

írta: Klausz.Melinda
Mennyi időd van? Megmondjuk, melyik közösségi média oldal való Neked!

Az egyik leggyakoribb üzleti dilemma kitalálni, hogy melyik felületen kezdjük a közösségi média marketinget. Szeretnék mutatni néhány ötlet, hogy segítsen eldönteni, melyik közösségi oldalba érdemes időt fektetni.

Mindenek előtt le kell szögeznünk néhány dolgot:

  • nincs általánosan elfogadott szabály, ami minden cégre, vállalkozásra igaz lenne a közösségi médiában.
  • A rajongó nem egyenlő a vásárlóval!
  • A minőségi tartalom uralkodik minden felületen.
A közösségi médiáról azonnal mindenkinek a Facebook ugrik be. De nem feltétlenül az a legjobb felület számunkra. Mutatunk egy képet, ami alapján eldönthetjük, hogy melyik felület is számunkra az ideális. De mivel nem olyan egyértelmű, ezért közösen elemezzük.actionable-social-media-audience.jpg

Tehát a függőleges tengely a felületbe feccelt időt mutatja, míg a vízszintes tengely a milyen szinten érhetjük el a célközönségünket.

Twitter:

Nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Bár csak 140 karakterről van szó, elég nehéz létrehozni valami értelmeset ilyen korlátok között. Ahogy látjuk az ábrán is, nem vesz sok időt igénybe, viszont a hatalmas mennyiségű tweet-áradat mellett nehezebb elérni a célközönséget.

Instagram:

Az egyik oka a felület népszerűségének, hogy nagyon egyszerű használni. Csak készítünk egy képet és már posztolhatjuk ki. Tehát viszonylag kevés munkával fent tudunk tartani egy népszerűbb Instagram fiókot. A másik előnye, hogy nincs idővonal, így ugyanolyan eséllyel jelennek meg a képek, bármikor is töltöttük fel azokat.

Pinterest:

Az egyetlen felület, amelyik a kevés idő és magas elérhetőség negyedben szerepel az ábrán. Viszont ide elengedhetetlen a kreativitás és azt se feledjük, hogy regisztráltak nagyobb arányban nők. Ezért nem minden vállalkozásnak ajánlatos ezzel a felülettel próbálkoznia.

Google+:

Vajon ez a felület tényleg halott? Vagy van értelme regisztrálni? A válasz mindék kérdésre: Igen. Bár az oldalon nem nagy az aktivitás, mégis a Google-ről beszélünk, ezért a SEO-t növeli, ha fent van a cégünk a platformon.

Facebbok:

A Facebook olyan, mint a szerencsejáték, egyre több és több pénzt teszünk bele, mert a hatalmas nyeremény annyira mámorító. Nem lehet figyelmen kívül hagyni a Facebookot. Ez hatalmas és népszerű felület, de sok szempontból ez a legnehezebb platform is.

LinkedIn:

Egy évvel ezelőtt, LinkedIn a "kevés idő-alacsony elérés" blokkban lett volna. Persze, ez egy jó hely, hogy munkát keressünk, de másra nem feltétlenül működött. Viszont ez változott! Most sokan használják LinkedInt, mint a blog fórum, egyre élénkebb a közösség és a kommunikáció.

Blogolás és videók:

Ez egy nem egyszerű műfaj. Rengeteg időt és energiát igényel, viszont ha valóban minőségi munkát készítünk, akkor annak megvan az eredménye és a célközönség is értékeli azt.

 

Szólj hozzá