2015. júl 24.

Ezért csökken a Facebook-on az elérés!

írta: Klausz.Melinda
Ezért csökken a Facebook-on az elérés!

Névtelen3 másolataMár szinte mindenki tudja, hogy milyen alacsony az elérés Facebookon. 2013 óta 48%-ról lecsökkent átlagosan 6% alá. Ez elég brutális csökkenés, amit a céges oldalak igencsak meg is éreznek. A Facebook ugyanis az utóbbi időben, azt a játékot játssza, hogy „fizetsz, vagy kimaradsz a dobásból”.

De vajon mi lehet az oka ennek a drasztikus csökkenésnek? A Kissmetric által végzett kutatásból kiderülhet!

Az organikus elérés visszaesésének 2 fő oka lehet:

  • Az egyik oka ennek, hogy a cégek felfedezték a Facebookot és egyre többen látnak a felületen lehetőséget a márkájuk népszerűsítésére. A több, mint 18 millió vállalkozás versenyzik a felhasználók kegyeiért, hogy bekerüljenek a hírfolyamukba. Ennyi információval viszont egy felhasználó sem tudna megbirkózni.
  • A Facebook is csak pénzből él. Az elsődleges pénzforrása pedig a cégek hirdetéseiből befolyt összegekből keletkezik.
Az pedig, hogy miből áll a Facebook algoritmusa? Azt mondják olyan, mint a Google-é, senki sem tudja pontosan, de több mint 100 000 összetevőből áll. Ebből néhány:
  • Bejegyzéstípusokra érkező pozitív interakciók súlyozás szerint
  • Bejegyzéstípusokra érkező negatív interakciók súlyozás szerint
  • Facebook hirdetésekre érkező pozitív és negatív interakciók
  • A felhasználók eszköze és internetsebessége
A felhasználók viselkedése milyen mértékben befolyásolhatja a megjelenést a hírfolyamon?
  • Ha egy felhasználó többször is reagál egy adott cég bejegyzéseire, annak nagyobb eséllyel fognak megjelenni a cég posztjai.
  • Ha a felhasználó csak egy adott bejegyzés fajtára reagál pozitívan, akkor a későbbiekben az a típusú poszt fog számára megjelenni többször.
  • Ha egy cég Facebook oldala többször negatív értékelést kap, egyre kevesebbet jelenik meg a hírfolyamokban is.
Ha fel akarod tornászni az elérésedet komolyabb összegek nélkül, akkor érdemes bevetni pár trükköt, mint például, hogy tegyünk fel bátran személyesebb képeket és témákat, vagy posztoljunk a megszokott időpontokon kívül, esetleg kezdjük a bejegyzést egy figyelemfelkeltő kérdéssel.

Mutatjuk a Kissmetric infógrafikájában szereplő tippeket!

 

 

Szólj hozzá