2015. aug 06.

Tanuljunk a legjobbaktól!

írta: Klausz.Melinda
Tanuljunk a legjobbaktól!

brandIdentity21Az elmúlt 8 évben a Tenet Partners minden évben közzéteszi a 100 legjelentősebb márka listáját. Ebben a rangsorolásban pedig a legkülönbözőbb féle iparágakból szerepelnek cégek. Nem meglepő, hogy a lista élén a Coca-Cola szerepel, az Apple az ötödik, a Microsoft pedig a hetedik. A top 10-ben szerepel még a Johnson & Johnson és a Harley-Davidson is.

Míg iparág, amiben dolgoznak nagyon eltérőek, addig van egy nagyon fontos tulajdonságuk, amiben mind hasonlítanak: jó a marketingjük. Ezt szem előtt tartva, nézzünk meg néhány példát ezeknek a cégeknek a közösségi média marketing stratégiájából.

Apple

Bár az Apple nem csinál semmit a közösségi felületeken, mégis a 2,2 millió rajongó azt mutatja, hogy beválik nekik. Van, mikor elég csak a nagyon erős márka is, a többi jön magától.

Harley-Davidson

Az biztos, hogy ez a márka csak bizonyos réteget képes megfogni, hiszen valaki vagy imádja a motorokat, vagy hidegen hagyja. Viszont úgy tűnik, hogy a cég rajongói lassan kezdenek kiöregedni és egyre kevésbé aktívak. A fiatalokat pedig még nem tudták igazán megfogni. Most még benne vannak a top 10-ben, de lehet, hogy 10 év múlva már nem mondható el ugyanez róluk. Tanulság: nem szabad túl sokáig várni, hogy megcélozzuk az új közönségünket.

Coca Cola

Nem véletlen, hogy a Coca-Cola áll az első helyen, hiszen rengeteg energiát fektetnek a közösségi médiába. Okosan használják a hashtageket és az akcióikat, mindemellett rájöttek a közösségi média mozgatórugójára, a kommunikációra. Ugyanúgy a Twitteren is nagyon aktívan válaszolnak minden tweetre. Ők nem hagyják lógva követőiket. Sőt, már nagyobb sztárokkal, rendezvényekkel (mint a Super Bowl) vagy vállalatokkal sem félnek társulni.

Johnson & Johnson

Az óriásvállalat elsősorban a YouTube-on hódít az egészségügyi kampányai segítségével. Azt se feledjük, hogy a kampányaiban nagyon nagy szerepe van a jótékonyságnak. Adományoztak már több segélyszervezetnek és volt egy kampányuk az AIDS elleni küzdelem témában.

Reméljük, hogy ezek a példák adnak néhány ötletet a sikeres közösségi oldalak kezeléséhez!

 

Szólj hozzá