2015. sze 05.

7 módja a spam-szűrők elkerülésének

írta: Klausz.Melinda
7 módja a spam-szűrők elkerülésének

spammersAz egyik leghatékonyabb eszköze az ügyfélkapcsolat kiépítésére az e-mail marketing: olcsó, könnyen használható és rövid idő alatt képes nagy mennyiségű emberhez is eljutni. Annak ellenére, hogy könnyen kezelhető, mégis fontos, hogy kövessünk bizonyos lépéseket, hogy üzenetünk valóban célba érjen. Más szóval: mindig szem előtt kell tartani a spam-szűrők létezését e-mail kampányainknál.

Szerencsére megvannak itt is a trükkök, hogy ezeket a szűrőket gond nélkül átugorjuk. Mutatjuk is, mik ezek! ;)

Minden e-mail szervernek van valamilyen szűrő szoftvere, amivel megpróbálja azonosítani a levélszemetet, a kritériumok listája pedig elég hosszú, de általában ezek szerepelnek rajta:

  • Kapcsolat a feliratkozóval
  • Minőségi tartalom
  • Biztonságos linkek használata
  • Csak szöveges változatot is tartalmazzon az e-mail
  • A szöveg, képek, linkek megfelelő aránya
Mint korábban említettük, a feltételek listája sokkal nagyobb, mint ez, de ha ezekre összpontosítunk, akkor levelünk nagy valószínűséggel átkerül a szűrőn. De vessünk néhány pillantást ezekre a kritériumokra alaposabban.

Engedély

Itt nem arra gondolunk, hogy hatósági engedély kell egy e-mail kiküldéséhez, csupán annyi, hogy a felhasználó valóban feliratkozott-e a hírlevelünkre. Fontos a rendszeresség is, de ne is küldjünk túl sűrűn levelet, mert akkor többen besokallhatnak és a leiratkozás gombot választják. Találjuk meg az arany középutat!

Legyen a leiratkozás egyszerű!

Persze nem az a cél, hogy ösztönözzük ügyfeleinket a leiratkozásra, csak egyszerűen tegyük jól látható helyre a leiratkozó gombot. Sokkal jobban járunk néhány leiratkozással, mint azzal, ha spam kategóriába kerül a levelünk, mert másképpen nem tudják megoldani, hogy ne lássák üzeneteinket.

Cím és tartalom kiválasztása

A levél címe legyen figyelemfelkeltő, ugyanakkor rövid és egyszerű, hogy a címzettek megnyissák a kukába helyezés helyett. Vannak olyan szavak és kifejezések viszont, amivel biztosan a szemetesben köt ki levelünk… Ne támadjuk le azonnal az olvasókat!

Használjunk megbízható e-mail szolgáltatót!

Ügyeljünk arra, hogy e-maileket egy megbízható szolgáltatón keresztül küldjük; Ennek elmulasztásával az e-mailek könnyen a spam mappába kerülhetnek. Persze az sem mindegy, hogy milyen nevet látnak feladóként ügyfeleink. Adjuk meg saját nevünket is feladóként, hogy címzettjeink azt érezhessék, hogy emberrel beszélnek.

Használjunk hivatkozásokat URL linkek helyett

Spam szűrők be vannak állítva, hogy blokkolják az adathalász támadásokat. Az adathalászat az, amelyben az elkövető megpróbálja összegyűjteni személyes és pénzügyi információkat a címzettektől e-mailen keresztül. Ezek általában egy linkre kattintással történnek. Annak elkerülése érdekében, hogy ne tűnjünk csalónak, használjunk hivatkozásokat az e-mailünkben. Sokkal profibbnak is tűnik mindemellett.

Tartalmazzon szöveges változatot is e-mailünk

Manapság a legtöbb spam szűrők eléggé fejlett ahhoz, hogy megvizsgálja a HTML nézetet egyébként, de ez még mindig egy jó ötlet, hogy tartalmazzon egy szöveges változatot is az e-mail. Ez jól jön a spam szűrőkhöz és azokhoz is, akik gyengébb internetkapcsolattal rendelkeznek és szöveges formátumban nyitják meg az e-maileket. A legtöbb e-mail szolgáltató automatikusan küld szöveges változatot.

Profi megjelenés

Fontos megtervezni a képek és a szöveg arányát is. Egy jól megtervezett dizájn nagyobb elköteleződést eredményezhet és több átkattintást a honlapra.

 

 

Szólj hozzá