2015. sze 05.

Facebook esettanulmány: Maggi

írta: Klausz.Melinda
Facebook esettanulmány: Maggi

maggiA Nestlé tulajdonában lévő ételízesítő, a Maggi előkelő helyet foglal el a lengyel gasztronómiában. Bár tényleg szeretik a lengyelek ezt a márkát, mégis inkább csak az 50 feletti korosztály körében népszerű a közösségi oldalon és a vásárlók több mint felét is ők teszik ki. Ezért a Maggi marketing osztálya úgy döntött, hogy megpróbálja szélesíteni a rajongói kört és megismertetik a terméket a fiatalabb generációval is. De hogyan?

A fiatalokat mostanában a legkönnyebben talán a videókkal lehet megfogni és mivel a Facebook is már komoly videófeltöltő felülettel rendelkezik, adott volt a megoldás…

A Maggi csapata úgy döntött, hogy költségvetésének 85%-át Facebookon való megjelenésre költi a televízió mellett. Elsősorban pedig a Facebook videós megjelenés mellett döntött. A szlogen "Maggi minden feladatra készen áll", az első kulináris márka Lengyelországban, aki cinemagraphot – fénykép, amely ismétlődő mozdulatokat jelenít meg – használ, amiben megmutatják az ételízesítő különböző felhasználási módjait. Ezek a videók GoProval készültek a szakács szemszögéből, és azt próbálják ábrázolni, hogy a főzés a Maggival gyors és szórakoztató is lehet. A videós hirdetéseket pedig kimondottan a városi fiatalokra targetálták. Mivel a TV hirdetései nem válogatnak korcsoport szerint, így a közösségi oldalon történt hirdetéssel négyszer nagyobb sikereket értek el a fiatalok körében a tévénél.

Eredmény:

  • a teljes eladás 20%-kal nőtt a kampány során,
  • az értékesítés a 30- 49 évesek körében 37%-kal nőtt
  • a kampány 5,1 millió emberhez jutott el
  • 7 ponttal nőtt a Maggi piaci részesedése
 

Szólj hozzá