2015. sze 20.

Miért regisztrált a HP a LinkedIn-re?

írta: Klausz.Melinda
Miért regisztrált a HP a LinkedIn-re?

hp-thanksA HP 2012-es LinkedIn kampányának célja az volt, hogy még szorosabb kapcsolatot ápoljon követőivel. A „Make it Matter” kampány nem csupán meg akarta szólítani a közönséget, hanem azt akarta, hogy a követők részt is vegyenek abban, érzelmi kötődés jöjjön létre. A HP marketing csapatának már voltak meglévő online kapcsolatai a kampány hirdetésére, de valami új felületet is keresni akartak. „Nehéz volt találni olyan közösségi oldalt, ahol könnyen lehet elköteleződést kiváltani az ügyfelekkel nagy felhajtás nélkül. Szükségünk volt egy olyan platformra, ahol jobban tudjuk ellenőrizni az információáramlást is.” – mondta Bryna Corcoran, a HP digitális marketing és Közösségi média szakembere.

A LinkedIn segített egy olyan környezet megteremtésében, amely nem csak felhívja a figyelmüket a márkára, de be is vonja őket, kialakul egy elköteleződés is.

A felületen a hirdetések kimondottan az üzleti és IT szektor döntéshozóira irányult. Mindezek mellett átalakították a vállalat LinkedIn oldalát is, melyben így a „Make it Matter” kampány központi szerepet kapott. A kampány után pedig az új követőknek célzott hirdetéseket küldtek a nagyobb elköteleződés érdekében.  „Egy minőségi rajongói tábort akartunk létrehozni. Ebben a LinkedInnel nem tud versenybe szállni másik közösségi oldal. Célzott hirdetéseket tudtunk küldeni egy-egy termékünkről vagy újításunkról a cégvezetőknek, vagy híreket azoknak a cégeknek, akik kevesebb, mint 500 dolgozóval rendelkeznek.” – magyarázza Corcoran.

Mindössze két hónap alatt a HP LinkedIn oldala 300 000 követővel nőtt és az ajánlások száma is 800 000-re növekedett, így 2012 októberében elérte a legnagyobb rajongói bázist a céges oldalak között. Nem mellesleg a HP LinkedIn oldalának követői 2,5-ször nagyobb valószínűséggel ajánlják a céget, mint akik nem követik az oldalt. És ez még csak a kezdet volt! Az alábbi infografika bemutatja a jelenlegi számokat:

hp-linkedin-infog

Szólj hozzá