2015. okt 01.

A világmárkák is bakiznak...

írta: Klausz.Melinda
A világmárkák is bakiznak...

walledgardens

A vállalatok egyre inkább látják, hogy a közösségi média megkerülhetetlen, ha igazán sikeresek akarnak lenni és azonnal elérni célközönségüket. Viszont a közösségi oldalak kezelése nem mindig egyszerű feladat. Rengeteg tényezőre kell figyelni és csupán egyetlen rossz mozdulat is elindíthat egy lavinát is. Ez alól nem kivételek a nagyvállalatok és világmárkák sem, hiszen a legnagyobbak is hibázhatnak. Mutatunk pár tanulságos esetet:

 

Delta: ghánai zsiráfok

A cég gratulálni akart az amerikai csapatnak, hogy legyőzték a ghánaiakat a világbajnokságon. A bakit ott követték el, hogy a Twitteren 2 képet tettek közzé a szöveghez: az egyiken a Szabadság szobor, a másikon pedig zsiráfok… A probléma csak annyi, hogy Ghánában nem őshonosak a zsiráfok. A fotó egy stock fotó volt egy kenyai zsiráfról, csakhogy Kenya több ezer kilométerre fekszik Ghánától.

Tanulság: Mindig tájékozódjunk, mielőtt megosztunk valamit!

 

lgLG gúnyt űzött az Iphone-ból, de visszafelé sült el

Nagy port kavart a hír, mikor az Iphone 6 Plus készülékek meghajlottak. Persze minden versenytárs kapva kapott az alkalmon és meglovagolták ezt a hírhullámot. Így tett a Francia LG is, amikor a következőt tweetelték: „A mi okostelefonunk nem hajlik, ez természetesen ívelt.” A probléma csak annyi, hogy mindezt egy Iphone-ról tweetelték…

Tanulság: Az ördög az apró részletekben rejlik.

 

Victoria’s Secret: tökéletes test

Amikor Victoria’s Secret megjelentette a "The Perfect Body" kampányát sovány modellekkel, a márka erős nyilvános elítélést kapott a közösségi médián keresztül, hiszen azt az üzenetet sugallták ezzel a kampánnyal, hogy csak soványan lehet tökéletes a testünk.

Ez egy #iamperfect hashtag-lavinát és egy online petíciót váltott ki emberek ezreiből, hogy vessenek véget a kampányuknak. Válaszul a cég megváltoztatta a hirdetésük szlogenét: „A Body for Every Body”-ra.

Tanulság: Könnyen megbánthatunk másokat, ha nem gondolkodunk mások fejével is. Empátia!

tescoTesco és a lóhús

A Tesco is követ el hibákat a közösségi oldalakon. Ez történt akkor is, amikor kirobbant a botrány, miszerint lóhúst árultak marhahúsnak „álcázva”. Ez után született egy tweet, ami nem éppen oldotta a feszültséget, inkább olaj volt a tűzre: „Zárunk, hogy beugorjunk a szénába.”

Tanulság: Nem éri meg mindenből viccet csinálni, mert rosszul is elsülhet.

Szólj hozzá