2015. okt 21.

Felületek közötti vagy-vagy helyett "ÉS"-ben gondolkodj!

írta: Klausz.Melinda
Felületek közötti vagy-vagy helyett "ÉS"-ben gondolkodj!

NévtelenMinden közösségi oldalnak megvannak az előnyei és hátrányai és persze az elsődleges célcsoportja is. Az Instagram például a fiatalok körében elterjedt, a Pinterestet pedig elsősorban nők használják. Viszont pont ezért is jó ötlet ezeket a felületeket összekötni kampányaink során. Gondoljunk csak bele: készítünk egy ütős videót, azt érdemes lehet azonnal Facebookon és YouTube-on is népszerűsíteni?

 

„FaceTube”

A videók napjainkban virágkorukat élik, hiszen könnyebben közölhetünk velük üzenetet, vagy mutatkozhatunk be videóban, mint egy egyszerű kép vagy szöveg segítségével. Erre alapoz a YouTube és most már egyre inkább a Facebook is.

Hasonlítsuk össze a két platformot:

Facebook: Kiváló felület arra, hogy népszerűsítsük videóinkat, sőt hogy vírus-videóvá váljanak (ezek rengeteg megosztást kapnak)

YouTube: Sok lehetőséget nyújt a videók szerkesztésére és kategorizálására, viszont nem lehet újra és újra megosztani a videókat.

 

Következtetés:

Ahelyett, hogy a YouTube-ra feltöltött videót osztanánk meg Facebookon, inkább töltsük fel mindkét felületre ugyanazt a videót. Hogy miért? Mert a Facebook mostani újításával automatikusan indul el minden videó a felhasználók hírfolyamában (amíg azt ki nem kapcsolják a beállítások menüpontban ;) ), így biztosan nagyobb lesz a videók elérése és nézettsége is.

„Pinstagram”

A Pinterest és az Instagram is a képekre alapoz, viszont mégis teljesen más funkciót töltenek be. Míg az Instagramon az általunk megélt pillanatokat örökítjük meg, addig a Pinterestre ihletet meríteni megyünk.

Hasonlítsuk össze a két platformot:

Instagram: Nem kattinthatunk át a képekről más weboldalra, viszont magas az elérés és a márkaismertség

Pinterest: Könnyen átvezethető másik oldalra és vásárolni is lehet a felület segítségével, viszont jóval több időt vesz igénybe az oldal szerkesztése

Következtetés:

Osszuk meg Instagramos képeinket Pinteresten is! Ezzel növeljük mindkét felületen az elérést és a Pinre kattintva a felhasználókat átvezethetjük az Instagramos felületünkre is.

Hoztál már létre hasonló kampányt? Lehet, hogy itt az ideje! ;)

Szólj hozzá