2016. ápr 05.

Hogyan építsd személyes márkádat a Facebook segítségével?

írta: Petneházy.Flóra
Hogyan építsd személyes márkádat a Facebook segítségével?

personal-brand-management.jpgA Facebook a közösségi média legerősebb felülete, ez tény. Ennek tudatában szinte kivétel nélkül minden vállalat növeli az üzleti jelenlétét, pénzt és időt áldoz a Facebook oldalak professzionális kezelésére, ami teljesen jogos, hiszen kimutathatóan növeli az ügyfelek kötődését a termékhez, szolgáltatáshoz, és nem utolsó sorban az értékesítést.

Annak ellenére, hogy egyre több emberben nő ez a fajta üzleti tudatosság, a személyes profilunk minőségi használatáról megfeledkezünk. Privát profilunkat nyilvánosan elárasztják a kisállatos képek, a Facebook játékokban elért pontszámunk, a horoszkópunk, vagy a „megnyerhető” telefonok képei, amiket leendő vagy jelenlegi munkatársaid, üzlettársaid, ügyfeleid is ugyanúgy látnak.

Ismerjük fel azt a tényt, hogy a Facebook tökéletes eszköz személyes márkánk építésére. Tudjuk, hogy a felülete alkalmas információ megosztásra - legyen az jegyzet, kép, videó, link, stb. – így használjuk okosan.

#Határozd meg személyes márkád

Ahhoz, hogy ezt megtedd, ismerned kell saját magadat. Mi határozza meg a személyiségedet? Mi(lyen) szeretnél lenni? Gondold át tanulmányaidat, munkakörödet, érdeklődési körödet, hobbijaidat. Mind-mind a te személyes márkád részei.

#Válogasd meg ismerőseidet

Ez nem csak egy jó szülői tanács, amit gyerekként kaphattál, hanem alapvető pillére egy erős közösségi hálózat kialakításának. Meg kell válogatnod, hogy kivel akarod megosztani személyes információidat. Ahogy vállalkozásod kommunikációját is egy szűkebb célközönségnek szánod, úgy a saját márkádat is összpontosítsd azokra az emberekre, akiknek meg akarod mutatni magad!

#Optimalizáld, mit lát a nyilvánosság

4 információ kötelezően nyilvános, hogy egyszerűbb legyen a kapcsolatfelvétel: név, Facebook felhasználói URL, aktuális profil kép, borítókép

Minden más bejegyzés, tartalom nyilvánossága a Te döntésed. A Facebook lehetőséget nyújt arra, hogy egy-egy információt, bejegyzést csak a megadott emberek lássanak, csak a közeli ismerőseid, vagy pár embert kivéve mindenki.

Kapcsold ki megjelölésed lehetőségét mások által feltöltött tartalmaknál. Így nem fog meglepetés érni egy barátod által feltöltött kínos kép az előző éjszakáról, illetve vírus bejegyzéseknél sem tudnak bejelölni.  

#Adj meg professzionális információkat

A legtöbb közösségi média felülettel ellentétben a Facebook teret ad a munkád komplex leírásának, a pozíciód megjelölésén felül. Használd ki ezt a felületet, pár mondatban foglald össze mit tartalmaz munkád, és miben különbözöl a hasonló szakmabeliektől.

#Adj értelmet posztjaidnak

Posztjaid értékesebbek lesznek, ha informálnak, szórakoztatnak, vagy valamilyen érdekességet tartalmaznak egy adott témakörben Ha hasznos tartalmat publikálsz, komolyabban fognak venni az adott területen, elnyerheted ismerőseid/ a nyilvánosság bizalmát.

#Vigyázz a megosztó tartalmakkal

A véleménynyilvánítás egy közösségi média felületen nagyon hasznos és bátor dolog tud lenni, viszont érdemes kétszer átolvasni a „küldés” gomb előtt bejegyzésedet, érdemes kerülni a sértő, trágár megjegyzéseket. A nyilvánosan megosztott tartalmakat percek alatt felkaphatja a sajtó, akár a saját kárunkra.

Válogasd meg a megosztásra váró képeket. Gondolj arra, mit szólna leendő munkaadód, ha naponta két kiscica és két „megnyerhető” eszköz képét publikálnád felé. És igen, ezek ma már közrejátszanak abban, hogy mennyire vagy komolyan vehető.

Miről posztolj, hogy növeld a saját márkádat?

Mértékkel bármiről, amiről szeretnéd, hogy te juss az emberek eszébe! Minél inkább egy témakörre összpontosulva posztolsz – akár saját érdeklődési köröd, hobbid, tanulmányaid, vállalkozásod kapcsán - annál hitelesebb leszel az adott témakörben, és egyre több ismerősöd fordulhat hozzád tanácsért, vagy csak információért.

 

Szólj hozzá