Hogyan írj jobb, hatékonyabb tartalmat közösségi média felületekre?
Milyen tulajdonsággal rendelkezik egy jó írás? Akár egy könyvről, vagy egy Facebook posztról van szó, egy jó szöveg könnyen érthető és képes megfogni egy ötlettel, érzelemmel.
Egy jó írásnak számos összetevője van, így ha kreatív tartalmat szeretnél gyártani, érdemes megfontolnod a következőket!
Tömör, lényegre törő szöveg
Mit akarsz kifejezni a bejegyzéseddel? Mi a lényege? Ezt írd legelőre, de olyan világosan, amennyire csak lehet. Utána mutasd meg, hogy ez miért is fontos. Sokkal könnyebb úgy közösségi média felületre tartalmat gyártani, ha pontosan tudod, hogy miről akarsz beszélni, mit akarsz közölni.
Amikor újságot olvasol, észreveheted, hogy a legfontosabb információt – ki, mit, hol, mikor, és miért - megtalálod a legelső mondatban, a részletek pedig később jönnek.
Szabadulj meg az extra szavaktól! Ha szerkesztés közben kiszedsz egy szót, és még így is ugyanaz az értelme a mondatodnak, akkor az a szó felesleges. Vágd ki!
Világos, tényszerű közlés
Mi a szöveged alapja? Egy új hír, érdekes statisztika, egy kép, amit senki sem látott még, vagy egy olyan ötletet osztanál meg, amit szakértőktől gyűjtöttél? Tedd világossá az elején, hogy mit nyújtasz olvasóidnak.
Az értékes információ megtalálása a leginkább időigényes része az írás folyamatának. De ez választja el az aranyat a szeméttől, különösen az online világban.
Kíváncsiság felkeltése
A jó téma kiválasztása nem könnyű. Mi az, amit a közönséged tudni akar? Mire van szükségük? Milyen problémákkal küszködnek olvasóid, amiben tudnál segíteni?
Mindannyian találkoztunk már szinte az összes közhellyel. Hatalmas információáramlásnak, reklámzajnak vagyunk kitéve, rengeteg filmet láttunk és könyvet/ cikket olvashattunk már el, ezért az ugyanolyan régi sztorik unalmasak. Próbáld meg kitalálni és/vagy követni mi az, ami új, vitatott kérdés.
Helyes nyelvtan, szóhasználat
A helyesírás okkal létezik. Ha azt szeretnéd, hogy közönséged tiszteljen téged, és a bejegyzéseidet, helyesen kell írnod. Mielőtt posztolnád írásodat, olvasd el párszor, akár hangosan. Még biztosabb, ha valaki más is átolvassa a ’küldés’ gomb előtt.
Van egy csomó különleges igénk, de ha beszélünk, hajlamosak vagyunk csak egy párat, a legkézenfekvőbbeket használni közülük. Ha csak a legegyszerűbb szavak jutnak az eszünkbe, érdemes időt szánni egy szinonima szótár böngészésére, amivel könnyen feldobhatjuk, egyedivé tehetjük írásunkat.
Pontos, konkrét kifejezés
A nagy többség nem szereti, amikor az emberek homályos kifejezéseket használnak, amitől nehezebben értik meg írásodat. Ne köntörfalazz! Mondd ki a lényeget, így annál nagyobbat fog ütni és több emberhez fog eljutni a mondanivalód.
Humoros bejegyzés
Mindenki szereti a jó viccet. Mosolyogtasd meg olvasóidat! Sosem lesz hátrány, ha pozitív érzelmeket váltasz ki belőlük. J
Időszerűség
Az emberek hajlanak arra, hogy az aktuális dolgok elolvasására időt szánjanak. Legyél az első a legújabb információ, megoldás, hír közlésében.
Pár tanács a különböző közösségi média felületek bejegyzéseihez:
Facebook:
- Ha lehetséges, ne írj többet 5 sornál vagy 400 karakternél
- Beszélj barátságos, hétköznapi hangon
- Használj több kép alapú bejegyzést, mint linket, vagy csak szöveget
- Formázd szövegeidet térközzel, listákkal
Twitter:
- Bejegyzésed legyen rövid és kedves
- Írj 115 karakter alatt
- Használj főcímeket, hiszen a Twitter-en jól működik a hírek közlése
- Ne felejts el hashtag-eket használni
Instagram:
- Használj körülbelül 11 hashtag-et egy képnél.
- Ne aggódj annyira a kép leírásán, sokkal fontosabb a megfelelő hashtag-ek kiválasztása.
Forrás: SocialmediaToday