Mobil a világ!
Az elmúlt években jelentősen megnövekedett a mobiltelefon szerepe a cikkek/ hírek olvasásban. Legyen szó akár a legapróbb kijelzőjű okostelefonról, egyre szívesebben olvasunk utazás, TV nézés, várakozás közben pótcselekvésként. Ez nem meglepő, vagy újdonság. Ami viszont érdekes, hogy a PEW Research Center több mint 170 amerikai média vállalkozást bevonó kutatása alapján egyre nagyobb szerepet kapnak a hosszabb szövegek.
A kutatás főbb pontjai:
- Az összes mérési napszakban az olvasók kétszer annyi időt töltöttek a szöveg végigolvasása miatt az online felületeken, kilépés nélkül.
- Azok töltötték a legtöbb időt a cikkek olvasásával, akik egy külső weboldalon feltüntetett linkről jutottak el a weboldalakra.
- A Facebook generálta a legnagyobb forgalmat, de azok, akik Twitter-ről kattintottak át egy hosszabb cikkre komolyabb olvasási szándékkal érkeztek.
- A rövid-és hosszú szövegek olvasói 3-4%-ban tértek vissza mobiltelefonjukon az adott weboldalra.
- Mind a rövid-és hosszú szövegeknek 2-3 nap volt a lefutási ideje, amíg növekvő interakciót váltott ki.
A kutatásból levont következtetések nem azt jelentik, hogy a rövidebb lényegre törő szövegek már nem olyan értékesek, csupán az olvasási idő megnövekedését elemzi, és azt, hogy az emberek hajlandóak hosszabb szövegek végigolvasására a mobilkészülékükön keresztül.