2016. aug 22.

Hogyan változtatja meg a Snapchat a közösségi médiát?

írta: Janni Anikó
Hogyan változtatja meg a Snapchat a közösségi médiát?

30bb3825e8f631cc6075c0f87bb4978c-snapchat-6.jpgA közösségi média világában még mindig a Facebook, Twitter és a LinkedIn a legnépszerűbb a felhasználók körében, azonban van egy növekvő csoport, akik elkezdtek más alkalmazások felé fordulni. Ilyen a Snapchat felhasználók köre. Az applikáció felhasználói bázisa vetekszik a főbb csatornákéval, emellett más felületek alakítására is nagy befolyása van.

Timothy Carter, az AudienceBloom (tartalom marketing és közösségi média ügynökség) üzletfejlesztési igazgatója nemrégiben megvizsgálta, mi az oka az alkalmazás nagy népszerűségének?

 

A fiatal generáció

A Snapchat felhasználóinak 71 százaléka 35 év alatti. A fiatal generáció meghatározó a társadalmi tendenciák alakításában, mivel náluk van a legtöbb vásárlóerő, hajlamosabbak alkalmazkodni az újdonságokhoz, illetve ők a legelfogadóbbak az új platformokkal kapcsolatban. Mindezeket figyelembe véve, nem meglepő az alkalmazás ilyen gyors elterjedése a körükben.

 

A felhasználói „félelmek”

A felület sikerének talán legnagyobb oka, hogy egyedien kezeli a felhasználói tartalmakat – a kép, videó vagy üzenet elküldése után véglegesen törlődnek a tartalmak a beállított idő függvényében. A felhasználók ma már érzékenyebben arra, milyen információt osztanak meg magukról, ezt a „félelmet” kihasználva pedig érthető, hogy a megsemmisülő üzenetek népszerűek az emberek körében. Ezekkel ugyanis a későbbiekben nem lehet visszaélni, nehezebb bármely más célra felhasználni őket.

 

Folyamatos fejlesztések

A Snapchat egy olyan platform, amely folyamatosan hozza az új funkciókat, és nincs jele annak, hogy ez a kezdeti lendület alább hagyna egyhamar. Emellett az újdonságok nem másolatai valamelyik másik felületnek, hanem kreatív, új funkciók, amelyek nem a mainstream-hez tartoznak. Természetesen ezekkel kapcsolatban is vegyes a reakció, de a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően mégis magas felhasználói bázist tudhat magáénak az app.

 

A mobil dominancia

Sok közösségi média platform alapja az asztali és mobil alkalmazás, azonban azt be kell látni, hogy a mobiltelefonok egyre népszerűbbek lesznek a használók körében. Ezt figyelembe véve a Snapchat kizárólag telefonos alkalmazást fejlesztett, amellyel a jövő felhasználóit célozza meg.

 

Ebben a pillanatban

Sokkal népszerűbbek a felhasználók körében az adott pillanatban küldhető üzenetek, hiszen azt mutatják meg, hogy éppen akkor mit láttak, hallottak vagy éreztek. Más közösségi oldal is felismerte ezt a fajta népszerűséget, így például a Facebook is elérhetővé tette mindenki számára az élő közvetítést, mivel az emberek szeretnek az adott pillanatban jelen lenni.

 

Összefoglalva elmondható, hogy a Snapchat népszerűsége leginkább a fiatal felhasználói bázisban rejlik, hiszen ők alakítják majd a jövőt. Ehhez hozzájárul a mobil felhasználók elérése, ami már most is egy domináns platform.  Mindezek tudatában érdemes átgondolni, hogyan építhetjük be marketing stratégiánkat ebbe a felületbe?

Szólj hozzá

snapchat