2016. nov 06.

5 súlyos hiba, amit a közösségi médiában elkövethetsz

írta: Székács Alexa
5 súlyos hiba, amit a közösségi médiában elkövethetsz

dunakeszi.jpgA legújabb kutatások szerint a marketingesek 82%-a hiszi, hogy a közösségi médián keresztül jelentős anyagi megtérülés várható. Ha Te ezt mégsem tapasztalod, sőt pont az ellenkezőjét érzed minden erőfeszítésed ellenére, akkor lehet, hogy egy vagy több hibát is elkövetsz a lent felsoroltak közül.

1.hiba: Túlságosan „Te-központú” vagy
A meghatározás szerint egy üzlet problémák megoldásával születik. Jó ötlet ezt a célt szolgálni a közösségi hírcsatornánkon is ahelyett, hogy újabb és újabb hirdetéseket adnánk fel.

Jobb azokra a problémákra fókuszálni, amiket az üzleted képes megosztani így a fókuszt a közönségedre és az ő igényeikre helyezed, ami az egyik legjobb mód arra, hogy bővítsd az elérésed a közösségi média felületeiden.

Nagyon fontos, hogy jól prezentáld a szolgáltatásaidat a közönséged felé. Ne csak az ajánlataidra fektesd a hangsúlyt, helyette a leendő ügyfeleidet tedd „hősökké” és fókuszálj arra, hogy a legjobb tudásod szerint szolgáld ki őket.

2. hiba: Elkülöníted a közösségi felületeket a többitől

A közösségi média marketing nem egy külön terület, ez egyszerűen marketing a közösségi felületeken. Igen, a social media más a közönség és a környezet miatt, de lényegében a közösségi marketing egy nagyobb terved részévé kell, hogy váljon. Ha nem az, akkor elég komolyan korlátozod a saját lehetséges eléréseidet és hatásodat.

Képzeld el, hogy az Instagramon egy versenyt tartasz. Ha ennek a bejelentését csak egy pár posztban teszed meg, csak az Instagramon akkor lecsökkented a hatékonyságát. Ha ezt megjeleníted a weboldaladon, blogodon, Facebookodon, hírlevélben akkor egy sokkal nagyobb közösséget fogsz elérni és a lehetséges résztvevők is megsokszorozódhatnak.
De ugyanez érvényes a blog bejegyzéseidre is, így ezeket is érdemes hirdetni a közösségi médián, hírlevélben stb.
Ha egyesíted ezeket a felületeket, akkor egy elég nagy látogatószámot tudsz majd megtartani.

3. hiba: Tartalmakra való visszajelzés figyelmen kívül hagyása
Meg szoktad nézni a közösségi médián megosztott tartalmakra érkező visszajelzéseket?
A tartalmad lehet folyamatos és határozott, de ha nem figyeled a visszajelzéseket, akkor nem tudsz javítani a hatékonyságán.

A közösségi médiában a reakciókból látod, hogy a közönséged kedveli a tartalmat vagy nem, ami alapján könnyen finomíthatod a marketing stratégiádat.
Ami az egyik cégnek működik, a másiknak lehet, hogy nem – míg megpróbálhatod tanulmányok alapján vagy más cégek mintájára szabni a stratégiádat, a legfontosabb az, hogy ezeket úgy tedd hogy megfeleljen az általad reklámozott brandnek és közönségnek egyaránt.

Ahhoz, hogy megfelelő legyen a stratégiád, ne sajnálj időt és energiát fektetni ezekbe a dolgokba!


4.hiba: Tévesen megítélni a célközönséged
A közösség felmérése egy komoly része a közösségi sikernek, ha nem tudod, hogy kikkel beszélsz, mi érdekli őket, mi zavarja őket, és mi hozza őket lázba nem lehetsz biztos benne hogy mit lenne jó posztolni. A találgatások és az ötletelések nem visznek előrébb. Minél tovább halogatod a közösségi kutatást, annál több időt és energiát fogsz elvesztegetni egy rossz marketing stratégiába.

A közönséged megértése a kulcs ahhoz, hogy visszajelzést kaphass tőlük. Az ő aktivitásuk és viselkedési mintájuk fogja eldönteni, hogy mikor és milyen sűrűn posztolj.
Ha az Y generáció a célközönséged, akkor érdemes arra fókuszálni, hogy egy mikro marketing stratégiát alkalmazz, mivel őket sokkal jobban befolyásolják az ajánlások, mint a család vagy a barátok. Ha az idősebb generáció a célközönséged, akkor egészen másra kell fókuszálnod.

5. hiba: Ha teleSPAM-eled a hírfolyamot
Sajnos a túlreklámozás probléma létezik.
Próbáltad már egy nap többször is hirdetni ugyanazt a tartalmat? Ha nem sikerült extra forgalmat generálni vele, akkor több kárt okoztál vele valószínűleg, mint hasznot.

Ha ugyanaz a link megjelenik egy közösségi platformon egy adott időkereten belül, akkor a közönségedet ez zavarni fogja. Fontos hogy megragadjon az emberek agyában, amit hirdetsz, viszont ha túl sokat csinálod, akkor immunisak is lehetnek rá. Csinálj egy olyan tartalom promóciós tervet, amely változatos, értéket közvetít és nem telíti a követőidet.

A cél, hogy egy olyan integrált marketing stratégiát építs ki, amely közönség-centrikus. Ossz meg olyat, ami összekapcsolja őket és olyan sűrűséggel, ami elég átlagos ahhoz, hogy minden követődet elérd és mindenképp tartsd szemmel a visszajelzéseket. Így leszel sikeres a közösségi médiában! 

Ha tudunk Neked segíteni, hogy minél jobban használd a közösségi média felületeket, tarts velünk Facebook kommunikációs, hirdetési vagy közösségi média kurzusunkon!

Forrás: http://www.socialmediatoday.com/social-business/5-serious-social-media-marketing-mistakes-stop-right-now

Szólj hozzá