2016. nov 06.

Hogyan szerezd meg a millenáris generáció márkahűségét?

írta: Janni Anikó
Hogyan szerezd meg a millenáris generáció márkahűségét?

20161102_markahuseg_millenaris.jpgManapság nem ösztönöz sok dolog a márkahűségre, csak egy apadó számú ügyfélkör lesz lojális cégedhez. Nem hibáztathatóak a fogyasztók, hiszen az online térben folyamatosan felülvizsgálják döntéseiket, PPC reklámokkal találkoznak mindenhol és rövid időre kötik le a figyelmüket az aktuális trendek.

Mégis vannak olyan nagy márkák, akik több évtizede biztos és hűséges fogyasztókat tudhatnak maguk mellett. Ők azok, akik a márkaélményre koncentrálnak, hozzátartoznak a célcsoport mindennapjaihoz és életmódjához. Egy közös van ezekben a cégekben: kiemelkedő közösségi média kampányt folytatnak. Ezzel a felülettel pedig kiépíthető a millenáris korosztály márkahűsége.

Mutatunk négy módszert, hogyan csináld!

 

Márkaélmény

Mit jelent ez a kifejezés valójában? Ha végiggondolod, akkor a befolyásos márkák mind úgy adják el a termékeiket, hogy inspirálják a fogyasztóikat, ezáltal válnak hívogatóvá. Lehet aktív, szeszélyes, elegáns, különleges vagy egészséges, van egy egyedi stílusa a márkának, amivel vonzza a fogyasztókat.

Határozd meg céged egyedi hangját, hogy tudják, mi különböztet meg téged a versenytársaktól! Használd a közösségi média oldalaidon ezt a stílust, így ezután már könnyedén eladhatod az „életmódot” a célközönségednek.

 

Az elkötelezettség kulcsa

Egyre többen vannak kölcsönhatásban a cégekkel a social media felületeken. A millenáris korosztály a Facebook-on, Instagram-on vagy a Twitter-en keresztül teszik fel a kérdéseit, osztja meg észrevételeit és aggodalmait. Fontos számukra, hogy érezzék, meghallgatják őket, figyelnek rájuk. Ezért mindenképpen válaszolni kell minden megjegyzésre, legyen az pozitív vagy negatív!

Ha pozitív kommentet kapsz az ügyféltől, akkor legyél hálás érte, reagálj rá, hogy visszatérjenek az oldaladra. Negatív komment esetén cél, hogy mutass együttérzést, tudd meg a probléma okát, és biztosítsd a változásról, tájékoztasd a lehetőségekről. Ha a közönség azt érzi, hogy figyelsz rá, akkor erősíti a márka értékét, kulcs lehet az elköteleződéshez.

 

Vizuális történetmesélés

Ha a célközönség képekkel vagy videókkal találkozik az oldalaidon, akkor több esély van rá, hogy elkötelezett lesz irányodba. A vizuális megjelenéseket az agy gyorsabban tudja feldolgozni, mint a szöveget, így előny lehet a kommunikációban.

A millenáris generáció figyelmének felkeltésére elengedhetetlen a vizuális történetmesélés. A fotókkal egyszerűbb közvetíteni a márkaélményt, a megcélzott életmódot.

 

Tiszta, egyedi design

Nem szabad alábecsülni a designt! Légy következetes a közösségi média oldalak kezelésében, de nyitott is, hogy ne csak az általános arculati elemeket használd! Így vonzó lehetsz a millenáris korosztály számára is.

Emellett használd az aktuális trendeket, mémeket, hogy még inkább szimpatizáljon a márkáddal a célcsoport.

Szólj hozzá