2016. nov 08.

Vizuális ingerek? IGEN!

írta: Székács Alexa
Vizuális ingerek? IGEN!

dunakeszi_1.jpgTudtad, hogy agyunk 60.000-szer gyorsabban fogja fel a vizuális tartalmakat, mint az írott szöveget?
Bizony! Nem véletlenül használunk már több ezer éve képi elemeket kommunikációnkban!

Így talán nem meglepő, ha azt javasoljuk, hogy a közösségi média felületeidre is célszerű ilyen tartalmakat beépítened. Kutatások is kimutatják, hogy a képekkel vagy illusztrációkkal közölt hírekből, 65%-kal több információ marad meg agyunkban.

Az ilyen tartalmakat 40-szer többen osztják meg, mint a sima szöveges posztokat. A videótartalommal rendelkező landing pagek 86%-kal több párbeszédet generálnak. Az elérés 2,3-szor nagyobb, ha képi tartalom is van a posztjaidban.

Ezekhez az új vizuális élményekhez, egész gyorsan hozzászokunk, ezért mindig újabbakat kell létrehoznunk, hogy felkeltsük az emberek figyelmét. Ez nem mindig egyszerű feladat, ezért adunk most néhány tippet, hogy hogy érdemes megkönnyíteni a saját vagy kreatív csapatod helyzetét.

1. Pinelj!
Ha sok vizuális ötletet gyűjtesz össze, akkor sokkal jobban fogsz inspirálódni a saját tartalmaiddal kapcsolatban is. Nagyon jó eszköz erre a Pinterest, ahol elég egyszerű belefeledkezni a jobbnál jobb képi megoldások tekergetésébe. Ha egy csapattal dolgozol együtt, akkor ezekkel az ötletekkel sokkal gyorsabban megtudod mutatni, hogy mi a te elképzelésed a megvalósítást illetően.

2.DIY!
Ha nincs senki a környezetedben, aki megszerkesztené neked a kreatívokat és te sem vagy egy Photoshop mágus, akkor csináld magad egyszerűn! Ma már rengeteg nagyon könnyen kezelhető netes program közül válogathatsz, ami a segítségedre lehet abban, hogy saját magadnak készítsd el a képi tartalmakat posztjaid mellé. Ezekről a következő bejegyzésben olvashatsz bővebben.


3.Legyen egységes!
Ha többen is dolgoztok a közösségi felületeken, akkor legyen egy egységes, letisztult koncepció a felületeket illetően. Ne mindenki a saját stílusában posztolgasson, hanem egyezzetek meg egy közös irányban. A posztolás előtt egyeztessétek a képeket, videókat.


Ha valamiben nem vagy biztos, kérd ki nyugodtan mások véleményét is, több szem többet lát alapon. Itt sem kell túlzásokba esni, csak mértékkel kommunikálj, lehetőleg vicces, jópofa tartalmakat, ezekkel tudod leginkább felhívni az emberek figyelmét.
Ne rakj fel 10-15 perces videókat, mert az nagyon hamar unalmassá válhat.

Végül mindenképp nézd meg a statisztikát, hogy a te közönségednek milyen jellegű tartalmak tetszettek a legjobban, hogy legközelebb azokra fókuszálhass jobban.

Forrás: http://blog.hubspot.com/marketing/visual-content-marketing-infographic#sm.00000pb9cguoedd7rxd415soxaeu2

 

Szólj hozzá