2016. nov 30.

Hogyan írjunk jó PR cikket?

írta: Janni Anikó
Hogyan írjunk jó PR cikket?

hogyan_irjunk_jo_pr_cikket.jpgSok vállalkozás nem engedheti meg magának, hogy felfogadjon egy ügynökséget vagy profi szövegírót, saját maguknak kell megírniuk a PR cikket. Ahhoz, hogy a média felfigyeljen erre, és minél több helyen jelenjen meg, elengedhetetlen, hogy figyelemfelkeltő és egyedi legyen.

Cikkünkben ehhez adunk segítséget!

 

Fontos a jó címválasztás!

Mint általában a cikkeknél, itt is fontos, hogy figyelemfelkeltő legyen a cím, és kapcsolódjon a témához. Olvasottabbak lehetnek azok a cikkek, amelyek számmal kezdődnek és tippeket adnak (például: „10 tipp a sikeres PR kampányhoz”) vagy a „hogyan” kezdetű kérdések (például: „Hogyan írjunk jó PR cikket?”), de emellett ha cselekvésre szólítod fel az olvasót, akkor is elérheted a céljaidat (például: „Nézd meg a legújabb PR trendeket!”).

Ha valaki érdeklődik a témád vagy terméked iránt, akkor egy jó cím biztosan felkelti az érdeklődését.

 

Írj bevezetőt!

A PR cikk bevezetője azért fontos, mert sokan csak ezt a részt olvassák el. Ezután vagy olyan érdekesnek találják a tartalmat, hogy végig elolvassák; vagy ebből megszereznek minden számukra fontos információt. Tehát ez egyrészt nagyon jó lehetőség, hogy felkeltsd az olvasó figyelmét, másrészt fontos, hogy össze tudd foglalni mondanivalódat ebben a pár mondatban, hogy aki nem olvassa végig, ő is emlékezzen rád.

 

Érdekes a tartalom?

Érdemes olyan témát választani, ami érdekes vagy hírértékű lehet az olvasók számára. Ez lehet valamilyen új dolog a cég életében, vagy valamilyen évfordulós esemény is, a lényeg, hogy felesleges, nem informatív tartalmakkal ne untasd sem a sajtó munkatársait, sem az olvasókat! Ha mindig olyan cikkeket küldesz a médiának, amelyben nincsenek újdonságok, akkor egy idő után már meg sem nézik ezeket. Az olvasókat sem fogja érdekelni ugyan az a tartalom többször egymás után.

Ha tehát nem szól semmiről a cikk, akkor nem éred el vele a célcsoportot, így csökkenhet a cég ismertsége.

 

Linkek, képek és statisztikák

Ha egy eseményről szól a cikk, akkor elhelyezhetsz (vagy mellékelhetsz) hozzá képeket, mert a vizuális tartalom nagyon figyelemfelkeltő. Helyezz el linket is, mert ezzel átirányíthatod a célközönséged a honlapodra! Amennyiben szakértői anyagról van szó, akkor a „száraz” információkat színesítheted grafikonokkal vagy ábrákkal is, ezzel is növelve az olvasottságot.

 

Add meg az elérhetőséged!

Ha nem lépted túl az egy oldalas terjedelmet, és van rá lehetőséged, akkor egy-két mondatban mutasd be a cégedet! Elérhetőséget is mindenképpen adj meg a cikk végén, hogy ha valaki felvenné veled a kapcsolatot, akkor ne kelljen az interneten keresnie.

Mindezt akár egy mondatban, cselekvésre ösztönözve is megteheted a hatékonyabb kommunikáció érdekében.

 

Összességében elmondható, hogy egy PR cikknek meg kell ragadnia a közönség figyelmét ahhoz, hogy el is olvassák. Amennyiben megfelelő a tartalom, akkor fokozható a vásárlók érdeklődése a terméked, szolgáltatásod iránt. Ha mindemellett tudsz hatni az érzelmeikre, akkor hűséges vásárlóid lehetnek.

Szólj hozzá

PR