5 lépés, hogy bekerülj a médiába!
Amikor szeretnél bekerülni például egy televíziós műsorba, akkor felmerül a kérdés, hogyan csináld? A legegyszerűbb válasz, hogy bízz meg egy PR ügynökséget, és ők elhelyezik a cégedet, termékedet a médiában! Azonban ezt nem mindenki engedheti meg magának, így mutatunk néhány lépést, amit megtehetsz azért, hogy felfigyeljen rád a sajtó!
Tűnj ki!
Meg kell tudnod fogalmazni egy-két mondatban, mitől vagy különleges, miben vagy más, mint a versenytársaid? Mit csinálsz másképp, mint a többi cég? Ha van egy olyan ügy vagy terület, amelyben más vagy, mint a többiek a szakmában, akkor a média felfigyelhet rád, nyilatkozatot kérhet a témában.
Ha nem tudod az egyediségedet egyszerűen és gyorsan megfogalmazni, akkor azonban itt az ideje, hogy átértékeld a márkastratégiád!
Légy aktív a közösségi médián!
Sok újságíró és partner a közösségi médián keresztül talál rá a szakemberekre. Ha a cégeddel, vállalkozásoddal jelen vagy a felületeken, és folyamatosan posztolsz vagy hozzászólsz egy-egy bejegyzéshez, esetleg reagálsz egy aktuális hírre, akkor a média is felfigyelhet rád.
Azt viszont ne felejtsd el, hogy a social media felületeidet meg kell támogatni egy jó honlappal, mivel az újságírók, partnerek és ügyfelek is automatikusan átkattintanak, hogy tájékozódjanak rólad. Győződj meg róla, hogy az oldalad könnyen kezelhető és „média barát”!
Maradj érdekes!
Szinte a nullával egyenlő az esélye annak, hogy egy riporter cikket ír a céged, vállalkozásod újdonságairól, ha nem teszed érdekessé számára. Ha az új termék, szolgáltatás vagy fejlesztés tárgyát aktualizálni tudod, vagy olyan egyediséget tudsz hozzá tenni, ami felkelti a média érdeklődését, akkor szívesen publikálnak rólad.
Ismerd meg a közönséget!
Ez nagyon egyszerűnek hangzik, de nem lehet eléggé hangsúlyozni mennyire fontos. A kampányod akkor lesz hatékony, ha úgy építed fel, hogy a célcsoportod nyelvén szólsz.
Legalább ugyan ilyen fontos az is, hogy megismerd azokat a médiumokat, akinek kommunikálni szeretnél. Nézd meg a honlapokat, a csatorna műsorait, kövesd a közösségi média oldalaikat, így a nekik küldött üzeneteket személyre szabhatod.
Építs kapcsolatokat!
Az újságírók több száz megkeresést kapnak naponta. Ezért is nagyon fontos, hogy kitaláld, hogyan tudsz kapcsolatba lépni a média munkatársaival úgy, hogy figyeljenek is rád. Ha vannak rendezvények vagy összejövetelek, akkor vegyél részt ezeken és smúzolj!
A másik módja a kapcsolatépítésnek, ha aktívan követed az adott média közösségi média csatornáit, és ahol tudsz, reagálsz a bejegyzéseikre, üzenetet küldesz nekik. A mértéktartásról azonban ne feledkezz meg, hiszen mindig tudni kell egy kis szünetet tartani, hogy ne legyél a riporterek terhére.
Bekerülni a médiába rendkívül nehéz, főként egy kis cégnek vagy vállalkozásnak. Amennyiben rendelkezel megfelelő forrásokkal, akkor ez egyszerű, hiszen egy ügynökségen keresztül gyorsan és hatékonyan működik. Azonban, ha a PR tevékenységet is magadnak kell ellátnod, akkor ez kihívás lehet, és sok időt, energiát kell befektetni a siker érdekében. Mégis, ha kipróbálsz néhány trükköt, akkor sikeresen hírnevet szerezhetsz cégednek.