5 marketing trend, amire figyelj 2017-ben!
Nehéz megjósolni a jövőt az online marketing eszközök folyamatos változása és az újdonságok megjelenése miatt, de mindenképpen kell egyfajta előrejelzés, hogy meg tudjuk tervezni a 2017-es év kampányait. Vannak olyan trendek, amikről feltételezhetjük, hogy folytatódni fognak a következő évben is.
Mutatunk öt olyan dolgot, amit tarts szemmel jövőre is!
- Részletes tartalom
A tartalommarketing növekedett az elmúlt években, idén különösen nagy előrelépést tett. Az már nem elég, ha erős kulcsszóval és linkkel rendelkezünk, a tartalomnak is relevánsnak kell lennie. Emellett a célközönség is érzékenyebb lett, így a szövegeinket is meg kell tanulni megfelelően célozni, és olyan stílusban megfogalmazni, amely a fogyasztóinknak jó lehet. Ellenkező esetben csak egy leszünk a sok közül, akikre nem figyelnek.
- Közösségi média kampányok
Az elmúlt évben jelentős változások zajlottak le a közösségi média oldalakon: elsődleges hírforrás lett, értékesebbek ezek a hirdetések, és fontosabbá vált a használatuk minden más szempontból is. Gondoljunk csak az élő videókra, a különböző szűrőkre vagy az algoritmus újításokra, amelyeket jól kihasználva egy cég nagy előnyre tehet szert a versenytársaival szemben. Előrejelzések szerint a social media 2017-ben sem veszít jelentőségéből.
- Interaktív tartalmak
A tapasztalatok azt mutatják, hogy az interaktív tartalmak egyre népszerűbbek. Nézzük végig, milyen kihívások terjedtek futótűzként a felületeken, melyek leginkább a közösségi médiának köszönhetik, hogy ennyi emberhez eljutottak. A tanulság, hogy az emberek szeretnek egy történet részese lenni. Ha ilyen módon fel tudod kelteni a vásárlód érdeklődését, akkor használd ki, mert hűséges közönséget hozhatsz létre.
- A személyes történetek és tartalmak
Ez nem egy újdonság, mégis egyre fontosabb. Mivel reklámmal szinte mindenhol találkoznak az emberek, így tudatosabb vásárlók lettek, és maguk keresnek rá, hogy egy terméket érdemes-e megvásárolni. Ha elhelyezel egy olyan nevet vagy arcot a márkád mellé, akiben bíznak, akkor nagyobb valószínűséggel választanak téged. Emellett segítségedre lehetnek a személyes beszámolók, tapasztalatok is, amelyek azt sugallják a célközönségnek, hogy érdemes ezt a terméket választani.
- Konkrét közönség
Ahhoz, hogy sok embert érj el naponta, pontosan meg kell határoznod a célközönségedet. Nem szabad arra törekedni, hogy mindenkinek reklámozz, hiszen akkor beleolvadsz a tömegbe. Határozd meg, kinek van szüksége a termékedre vagy szolgáltatásodra, és célzottan szólj hozzájuk! Lehet, hogy nem lesznek kimagaslóak az elért eredmények, és több munkát igényel a pontos célzás, de a profit reményében megéri.
A következő évben nagyon fontos lesz tehát az interakció, mert a célközönségnek erre van igénye. Függetlenül attól, hogy nemsokára belép a trendek közé a mesterséges intelligencia, egy magával ragadó marketing kampány elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy 2017-ben is növekedjen a cég.