Nem működik a kampányod?
Pedig Te minden lehetőségre, kulcsszóra és beállításra rengeteg időt és energiát szántál? Ha nem látod a kívánt eredményeket, akkor érdemes utánanézni min lehetne még változtatni.
Nagyon sokan beleesnek abba a hibába, hogy túl sok kulcsszót adnak meg egy hirdetéshez. Ha például nyelvoktatást tartasz Budapesten, és a kulcsszavak közé felveszed az oktatás szót, akkor már biztos, hogy ezen a területen javítanod kell.
Mi a probléma ezzel? Ha erre a szóra rákeres valaki, még nem biztos, hogy nyelvoktatást keres.
Ha rákattint, akkor elköltöttél 30-100 Ft-ot feleslegesen… illetve mennyit is? Szorozd meg annyi emberrel, akik „tévesen” kattintottak. Ha viszont nem kattintanak, akkor az átkattintási arányod fog csökkenni, ami a hirdetésed drágulásához vezet.
Nem is kell annyira messzire mennünk a folytatáshoz. Használsz kizáró kulcsszavakat? Nem? Akkor itt az ideje. Írj be olyan szavakat, ami kapcsolatban állhat a termékeddel, de nem releváns a te üzleted szempontjából. Tegyük fel, hogy pékséged van, de nem árulsz gluténmentes termékeket. Írd be a gluténmentes szót kizáró kulcsszóként, hogy akik ilyen terméket keresnek ne kattintsanak feleslegesen a hirdetésedre.
Tesztelted már a saját hirdetésed? Hova vezet a kattintás? Fontos, hogy a megfelelő landing page-re vigyen. Ha egy csomagajánlatot hirdetsz, de rákattintva a vásárló a főoldalra érkezik, ne várd el tőle, hogy elkezdje megkeresni az előbb látott csomag ajánlatot a honlapodon is.
Másik tipikus hiba, ha csak a kattintási adatokat nézed. Fontos követned, hogy a kampány ideje alatt, hány vásárló érkezett, megrendelés, űrlap kitöltés történt és mindez mennyibe került neked. A konverziómérés nagyon egyszerű kár lenne, ha ezen buknád el azt a sok munkát, amit a hirdetésre fordítottál.