2017. sze 07.

A Z generáció közösségi média szokásai

írta: Vértes Zsuzsanna
A Z generáció közösségi média szokásai

zgen.pngHallottál már a Z generációról? Nem? Pedig ők az éppen a fogyasztói társadalomba illeszkedő csoport, akik a te potenciális célcsoportod is valószínűleg. A Z generációba tartozik mindenki, aki 1995 és 2005 között született, vagyis jelenleg 12 és 22 éves kora között van. Ők már a digitális világ szülöttei, akiknek a technikai újítások a vérében vannak. Miért kell velük foglalkoznunk vállalati szempontból?

A Z generáció szülöttei már a modern technológia gyermekei, tőlük nem idegen a közösségi média, az internet és a technológiai újítás, sőt ellenkezőleg, már jobban 12 évesen jobban otthonosan mozognak ezen a területen, mint az eggyel felettük lévő Y generáció tagjai, akik leginkább ezeknek a technikáknak a feltalálói.

Mit kell tudnunk nekünk, marketingeseknek a Z generációról?

  • Titkos életet élnek. Nem szeretik, ha a szülők felfedezik social media profiljukat, ezért gyakran álnéven vagy rövidített neveket használva regisztrálnak, sokszor hamis korral együtt. Leginkább baráti profilokat hoznak létre, ahol megoszthatják a béna szelfiket vagy a vicces mémeket.
  • Ellenállnak a reklámoknak, ám ők a legfontosabb célcsoport, hiszen ők már belenőnek a termékek, szolgáltatások használatába, így minél fiatalabb korban kell őket megfogni. Ráadásul úgy, hogy ne érezzék tukmálásnak, egyértelmű reklámdumának. Érdemes elgondolkodni a személyes kapcsolatfelvétel lehetőségein messenger vagy whatapp reklámokon, ahol inkább beszélgetés jellegű reklámozást lehet kialakítani náluk. Jelentős befolyásoló erő a döntésükben a hírességek piaca, a sztárvilág utánzása ugyanis jelentős szerepet tölt be ennek a generációnak az életében. Ha valamit lát a kedvencénél, az a márka egyértelműen jó, így ajánlott ilyen irányban elindulni feléjük.
  • Megosztott és rövid a figyelmi képességük, gyakran váltogatják a csatornákat, egyszerre több tevékenységet csinálnak. Épp ezért olyan posztokat gyárts, amit mindössze 8mp alatt feldolgozhatnak, egyaránt helytállnak okostelefonon, tableten, és számítógépen is. Tartsd fent az érdeklődését új ötletekkel, friss és érdekes információkkal, vicces és meghökkentő bejegyzésekkel.
  • A Z generáció nyitott a véleményük megosztására, kimondja, amit gondol. Éppen ezért a kommunikáció feléjük rendkívüli fontossággal bír. Ösztönözzük őket a véleményük kimondására, bátorítsuk a kommentelésre, a reakcióadásra, így visszajelzést is kapunk és poszttémák tekintetében is tanulhatunk tőlük. Felmérhetjük, mi érdekli őket, és mit utasítanak el. Azért igyekezzünk a beszélgetés stílusát kontrollált keretben tartani, mert negatív véleményüket is legalább olyan szenvedéllyel fejezik ki, mint a pozitív kötődést.

Te milyen trükkökkel próbálod megragadni a fiatal célcsoportod érdeklődését?

Forrás: https://blog.hootsuite.com/social-media-gen-z/

 

Szólj hozzá